8. FESTIVAL SUVREMENOG PLESA – MONOPLAY Plesni solo u čast prvoj hrvatskoj primabalerini Miji Čorak Slavenski 8. FESTIVAL SUVREMENOG PLESA – MONOPLAY Plesni solo u čast prvoj hrvatskoj primabalerini Miji Čorak Slavenski
U svojim počecima ples je bio motorička reakcija na određene emocije, na pojačano veselje, strah, žalost, ljubav ili mržnju. Motoričke reakcije na ta uzbuđenja... 8. FESTIVAL SUVREMENOG PLESA – MONOPLAY Plesni solo u čast prvoj hrvatskoj primabalerini Miji Čorak Slavenski

U svojim počecima ples je bio motorička reakcija na određene emocije, na pojačano veselje, strah, žalost, ljubav ili mržnju. Motoričke reakcije na ta uzbuđenja bili su živahni, iracionalni, ali vrlo izraženi sljedovi pokreta koji su višekratnim uzastopnim ponavljanjem poprimili određeni ritmički obrazac i pretvorili se u ples. Zbog toga je i ove godine kraj kolovoza u Zadru ponovno rezerviran za suvremeni ples, za festival suvremenog plesa – Monoplay.

Izvedbeni dio programa osmog po redu Monoplay festivala odvijat će se u prostorima novog Kazališta lutaka Zadar, a počinje u utorak 30. kolovoza i traje do četvrtka, 1. rujna.

Prvi dan, 30. kolovoza s početkom u 18 sati, kritičarka Maja Đurinović uvest će nas u festival predavanjem Plesni solo u čast prvoj hrvatskoj primabalerini Mii Čorak Slavenski: forma kojom je upravo ona osvojila plesnu scenu.

Otvorenje festivala, s početkom u 20 sati, osmislili su studenti plesnog odsjeka Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu, a predvodit će ih mlade zadarske plesačice Anđela Bugarija i Gendis Putri Kartini. Program će se nastaviti na velikoj sceni kazališta plesnim solom Senser, koreografa i izvođača Mateja Kejžara iz Slovenije s početkom u 21 sat.

Senser je predstava koja je izvorno kreirana još 2007. godine, razvila se iz istraživačkog procesa Mateja Kejžara, a za temelj postavlja dva pitanja: Za što se zauzima i što uopće znači jezik plesa i što je njegova gesta? U Senseru 2016. autor temeljnu strukturu drži netaknutu iako ono što nam pruža nisu odgovori na pitanja, već upravo koristeći pitanja, on pokušava osloboditi ples od koreografije. Matej Kejžar pleše među uličnom senzornom rasvjetom, ulazeći tako u ritual spoticanja između potražnje i oslobođenja od istog.

Nakon izvedbe, u 22 sata, već tradicionalno slijedi kritički parkour, razgovor s publikom o prezentiranim izvedbama, koji će moderirati plesne kritičarke Iva Nerina Sibila i Maja Đurinović.

Drugi dan festivala, 31. rujan, donosi poseban dio programa, s početkom u 20 sati:  predstavljanje radova studentica i studenta Plesnog odsjeka Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu čime će se produbiti suradnja s jedinom plesnom akademijom u regiji kao potvrda jednog od ciljeva organizatora festivala,  pružanje platforme mladim i još neafirmiranim plesnim umjetnicima čiji se radovi široj publici prezentiraju upravo na međunarodno prepoznatom festivalu suvremenog plesa.

Za 21.30 sati, predviđena je predstava Matije Ferlina – Sad sam Lucky.

Kao ishodišne točke u ovom istražvačkom procesu kojim koreograf i izvođač Matija Ferlin započinje rad, poezija je i život slovenskog pjesnika Srečka Kosovela. Kosovel, prolazeći kroz impresionizam, simbolizam, ekspresionizam i konstruktivizam, fizički napada jezik u pokušaju da mu pronađe idealnu formu, onu koja je više od poezije same. Upravo ti motivi formiraju konkretnu partituru kojom se koristi Ferlin u svom istraživačkom procesu. Inzistiranjem na krajnostima koje generiraju rubni pojmovi poput početka i kraja, sreće i tuge, života i smrti, prolaznosti i vječnosti te aktivnosti i pasivnosti, Ferlin ulazi u radikalni, fizički, emocionalni i turbulenti dijalog s jedinstvenim autorom, prepoznajući njegov život i djelo kao paradigmu bilo koje vrste umjetničkog života i rada.

Nakon ove izvedbe,također slijedi kritički parkour, razgovor s publikom o prezentiranim izvedbama, koji će opet moderirati plesne kritičarke Iva Nerina Sibila i Maja Đurinović.

Treći dan, 1. rujna na programu su kratke solo forme mladih umjetnica s početkom u 20 sati, a nakon njih gledat ćemo izvedbu plesačice Filipe Bavčević, koja se publici u rodnom gradu predstavlja svojom prvom solo predstavom Ruta, s početkom u 21 sat.

Nepomirena sa situacijom u kojoj se nalazi, autorica kreće u vlastitu avanturu istraživanja stvarnih vrijednosti. Svjesno bira put kojim korača, no na njemu uskoro susreće osobenjake svih vrsta te kroz njih spoznaje svijet koji nosi u sebi.

Već u 21.30 sati, najupornija zadarska plesna umjetnica, Sanja Petrovski, otkrit će nam svojim novim solom Sponzorova lista kako preživljava kultura (plesa) u Zadru, a u 22 sata imat ćemo priliku vidjeti solo predstavu This is not a love song, mlade zadranke Josipe Štulić kojom se oslobađa struktura današnjice upravo glasom. Ona pleše i pjeva. Za mladu autoricu to je ples koji dopušta sebi biti plesan i sretan. Mašta, glamur i apstrakcija pozivaju u naivni i krhki svijet izvođačice koja ovaj solo posvećuje svim ženama

Nakon bogatog programa, ponovno nas čeka kritički parkour i već dobro poznata imena, a bližeći se kraju dana, s početkom u 23.30 sati, za kritičare i publiku predviđen je koncert priznatih hrvatskih eksperimentalnih glazbenika Alena i Nenada Sinkauza – 245th day of the year.

Karte za ovaj jedinstveni festival možete kupiti dva sata prije početka predstave u Kazalištu lutaka Zadar po cijeni od 30 kuna.

 

  • Marijana

    29. kolovoza 2016. #1 Author

    konačno kultura u gradu, šteta što nije prepoznata od grada u dovoljnoj mjeri. Festival internacionalne razine i opusa. Pohvale organizaciji odnosno plesačima….simbioza.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *