SPORA BIROKRACIJA Investitori žele uložiti i zaposliti ljude, a ne mogu!

Nakon što je natječaj za 30-godišnju koncesiju Marine Zadar raspisan još u rujnu 2014. godine, zainteresirani investitori javili su se, a iako je otada prošlo već tri godine, ne preostaje im ništa drugo nego čekati.

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, naime, krajem lipnja ove godine nakon višegodišnje se šutnje ponuđačima napokon obratilo dopisom iz kojeg proizlazi da nastavlja natječajni postupak, a od ponuđača traži da produlje bankovne garancije.

Nezadovoljni su i domaći i strani ponuđači koji su se javili na natječaj za koncesiju, a ukupno ih je pet. To su hrvatski konzorcij Porto Jadera 1177, ACI, turska Dogus grupa, te Marina Signum, Sutomišćica, Zadar i Olive Island.

Cijeli natječaj osporava tvrtka Tankerkomerc d.o.o. koja je godinama na rubu opstanka, a svim zakonskim sredstvima bori se za pravo na koncesiju, osporavajući natječaj koji je raspisan.

Tankerkomerc je u posjedu zadarske marine punih 35 godina te od 1996., tvrde u tvrtki, traže konverziju prava na korištenje pomorskog dobra u pravo na koncesiju unatoč tome što do današnjeg dana državi za korištenje zadarske marine nisu uplatili ni kunu u proračun, izvijestio Jutarnji list.

Vrijeme prolazi, ništa konkretno se ne događa, nema naznake ni da će biti pomaka u bližoj budućnosti, a tvrtke koje su se javile na natječaj čekaju i produžuju bankovna jamstva.

Podsjetimo, prije više od godine dana u razgovoru za portal Kalelarga info, Hrvoje Panjol, direktor konzorcija Porto Jadera 1177, kazao je kako je ovakva situacija neprihvatljiva, te da u njoj gube svi – investitori, koji su se javili na natječaj i uložili vrijeme i novac; marina Zadar, koja se ne razvija; Grad Zadar, lokalna zajednica i državni proračun, koji ne ubiru prihode od koncesije.

“Naš projekt predviđa investiciju od 100 milijuna kuna, otvaranje preko 400 novih radnih mjesta, te razvoj marine.”