Agencija za obalni linijski pomorski promet reagirala je danas poslijepodne na prošlotjedno otvoreno pismo načelnika Općine Preko Jure Brižića upućeno javnosti zbog neadekvatnih trajekata koji prometuju na liniji Zadar (Gaženica) – Preko.
Odgovor ravnateljice Paole Vidović prenosimo u cijelosti:
“Agencija za obalni linijski pomorski promet zaprimila je 3. svibnja 2019. godine Vaš dopis u kojem iznosite svoje nezadovoljstvo brodovima koji održavaju državnu trajektnu liniju 431 Zadar (Gaženica) — Preko i obratno.
Prije svega, premda je nesporno da je dio brodova koji održava liniju stariji, smatramo potrebnim istaknuti da u sezoni trajekt Sis, na koji imate najviše primjedbi, praktički ne održava navedenu liniju. Liniju u tom razdoblju održava drugi ugovoreni osnovni brod Jadran, uz brodove Brač i Vladimir Nazor. Brod Jadran sagrađen je 2010. godine te ima kapacitet 138 vozila i 1200 putnika, dok je brod Brač sagrađen 2014. godine te ima kapacitet 145 vozila i 616 putnika. Upravo ova dva broda održavaju najveći broj putovanja u sezonskom razdoblju, točnije od ukupno 18 polazno-povratnih putovanja dnevno u visokoj sezoni njih najmanje 13 održe novi brodovi.
Što se tiče Vašeg navoda kako brodovi nemaju dovoljne kapacitete za prihvat vozila, zbog čega vozila vrlo često ostaju neukrcana, statistički podaci pokazuju iskorištenost ukupnih kapaciteta linije tijekom visoke sezone od samo 48,2 %. Međutim, u određenim putovanjima doista dolazi do velikog pritiska na liniju te brodar uvodi i dodatne linije, što predstavlja dodatni trošak za državni proračun, dok ostala putovanja u danu pokazuju slabu iskoristivost kapaciteta. Upravo kako bi se ovom stalo na kraj, planira se uvesti sustav rezervacija kako bi se omogućilo da putnici pravovremeno kupe kartu i na taj način osiguraju mjesto u brodu za sebe i svoje vozilo.
Vezano za Vaš navod kako su trajekti Sis i Vladimir Nazor neprikladni te da čak putnicima ulijevaju strah prlikom plovidbe, napominjemo da oba broda imaju valjane sve potrebne svjedodžbe iz kojih proizlazi da su isti tehnički ispravni i sigurni za plovidbu, jer u protivnome isti ne bi mogli biti niti odabrani za održavanje državne linije. Brodar Jadrolinija na natječaj se javio s osnovnim brodovima Jadran i Sis te je njegova ponuda prihvaćena kao najpovoljnija ponuda koja udovoljava svim traženim tehničkim zahtjevima. To je ujedno bila i jedina ponuda za održavanje ove linije.
Vjerujemo da će uvođenje sustava rezervacije svakako doprinijeti rasterećenju pojedinih putovanja u liniji i boljoj raspoređenosti broja pitnika i vozila na sva putovanja u liniji.
Agencija ne može utjecati na politiku brodara vezano uz obnovu flote, međutim, brodara se potiče na obnovu flote na način što ima mogućnost produljenja ugovora za dodatne četiri godine ukoliko uvede mlađi brod u liniju.”