BIRAJ ZADAR Vedran Božičev, Mate Pece i Loreta Bačić održali predavanje o marketingu u Zagrebu BIRAJ ZADAR Vedran Božičev, Mate Pece i Loreta Bačić održali predavanje o marketingu u Zagrebu
Dva značajna summita marketinške kreacije i digitalnog poslovanja održana su proteklog tjedna u Zagrebu i na oba su kao predavači bili pozvani troje Zadrana:... BIRAJ ZADAR Vedran Božičev, Mate Pece i Loreta Bačić održali predavanje o marketingu u Zagrebu

Dva značajna summita marketinške kreacije i digitalnog poslovanja održana su proteklog tjedna u Zagrebu i na oba su kao predavači bili pozvani troje Zadrana: Vedran Božičev, Mate Pece i Loreta Bačić. Zahvaljujući njihovoj marketinškoj kampanji #birajzadar koja je u svom krajnjem dometu „okrznula“ nevjerojatnih 13 milijuna profila na društvenim mrežama, Zadar je u izboru belgijskog „European Best Destinations“ (EBD) portala izabran za najbolju destinaciju pomevši razvikanu konkurenciju i potencijal njihovih moćnih glasačkih mašinerija.
Kako im je uspjelo; kako je došlo do suradnje s uredom Turističke zajednice Grada Zadra, što su napravili da Zadar pobijedi Atenu, London ili Pariz te sve drugo iz kampanje #birajzadar, mladi Zadrani predstavili su na zagrebačkom „Mjesecu kreativnih i kulturnih industrija“ u organizaciji Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija (HKKKKI) i Hrvatske udruge poslodavaca (HUP), a potom i na 4. „Netokracinoj“ konferenciji OMGcommerce.
„Predstavili smo naš tim i kampanju #birajzadar s naglaskom na kreativnosti, odnosno kako biti kreativan u projektima kulture i turizma“, kaže Vedran sažimajući dojam s HKKKKI-a na kojemu su, među ostalim, predstavljene i manifestacije poput „Adventa u Zagrebu“ i „Godina svetog Vlaha“ u Dubrovniku te projekt Rijeka, prijestolnica kulture. Prezentacijski dio Zadrani su odradili kroz 20-ak minuta, a potom su prepušteni pitanjima posjetitelja predavanja održanog u novoj dvorani zgrade Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu. Na drugom predavanju na konferenciji „Netokracije“, vodećeg nezavisnog regionalnog magazina posvećenog digitalnom poslovanju, startupima, marketingu i kulturi, Zadrani su kroz sat vremena predavanja izložili projekt kojega su radili za zadarsku Turističku zajednicu.
„Imali smo više vremena pa smo bili puno detaljniji, a posjetitelje predavanja zanimalo je sve vezano uz kampanju“, govori Mate.
Njihova marketinška strategija brzog „ulaska“ na društvene mreže te ciljanje na poznate osobe – poput nogometnih reprezentativaca Luke Modrića i Danijela Subašića, generala Ante Gotovine, gradonačelnika Zadra Božidara Kalmete ili pjevačice Nine Badrić – koje su voljne javno, na svojim portalima i profilima dijeliti objave, ostvarila je trenutni rezultat. Dijeljenje sadržaja preko hotela, turističkih agencija i ugostitelja te stvaranje prečaca koji je web stranice odmah vodio do portala za glasanje, zajedno sa sveprisutnim bannerom, bio je dodatak i trenutak tehnološke kreacije i nadahnuća koji je osigurao da se priča počne širiti po cijelom svijetu.
„To je ljudima bilo najzanimljivije. Pitali su nas kako smo počeli surađivati s Turističkom zajednicom u Zadru, odnosno kako smo u kratkom roku uspjeli kreirati uspješnu kampanju“, ističe Božičev, 25-godišnji apsolvent marketinga na Visokoj poslovnoj školi u Zagrebu. Cilj koji su Zadrani postavili – plasirati Zadar u svjetske medije ili u „rječnik & imenik“ slavnih osoba koje prate milijuni obožavatelja, debelo je nadmašen krajnjim učinkom. Zadar je postao najbolja europska destinacija o kojoj pišu svi svjetski mediji, posjećuju ga „rijeke“ turističkih agenata, turoperatora i gostiju koji se žele uvjeriti u njegove ljepote.
„Čak i da Zadar nije izabran za najbolju europsku destinaciju – cilj je postignut, a s osvojenim naslovom EBD portala Zadar je sada sinonim za europsku turističku destinaciju“, kaže Pece. Njihova kampanja dojmila je i direktora EBD-a Maximiliena Lejenuea koji im je prvo mailom, a potom i pri dolasku u Zadar stisnuo ruku i – čestitao.
„Rekao je kako smo mi jedini tim koji je prije nekog gradonačelnika dobio nagradu portala. Kako vrijeme prolazi sve više kužimo kako smo bez novca i s podrškom zadarske Turističke zajednice napravili pravi posao. Dolazi sve više ljudi iz turističkog biznisa u Zadar, posjetio ga je japanski fotograf, pišu argentinske novine … malo po malo Zadar je sve prisutniji i sve više ljudi zna za njega. Napravit će se razlika i osjetiti već ove turističke sezone, ali i na duže staze. Najvažnije, ljudi su pozitivno reagirali“, zaključili su u timu #birajzadar.
Trešnjevačka tehnološka scena
Predavanja koja su Zadrani održali 1. i 2. lipnja u Zagrebu iznimne su marketinške i stručne težine s obzirom na renome organizatora – HUP-a, HKKKKI-a, Netkoracije i Centra inovativnosti i tvornice kreativnih ideja HUB 385 – kao i reprezentativnih prostora na kojemu su se održali.
„Mjesec kreativnih i kulturnih industrija“ održan je u novom dvoranskom tehnološkom čudu hrvatskog hrama glazbe – zagrebačke Muzičke akademije – te u jedinstvenom poslovnom prostoru na Trešnjevci, najmodernijem coworking prostoru namijenjenom digitalcima, tehnološkim tvrtkama te svima onima koji žele biti u neposrednoj blizini hrvatske tehnološke scene.
„Prostor je impresivan! Unajmljivači u njemu mogu raditi i boraviti 24 sata s pristupom konferencijskim dvoranama, 3D printerima, igraonicama, internetskoj vezi, sanitarnom čvoru, tuševima i kuhinji. Svi koji rade međusobno surađuju i pomažu jedni drugima. Od računovođe do programera – svi su na jednom mjestu“, kažu Božičev i Pece.
Poanta je biti kreativan
„Nisu samo umjetnici kreativci. Kreativan možeš biti u poslu ili bilo čemu što radiš. Poanta je kako tu kreativnost pretočiti u marketinški posao, ili kako biti drukčiji i napraviti nešto što nikad prije nije napravljeno. Nismo ni mi znali kako je moguće kampanju #birajzadar napraviti na način na koji smo je izveli. Smislili smo je u hodu, a vjerojatno će neki njezini elementi biti korišteni pri sljedećim izborima najboljih destinacija. To je logično, jer tako smo i mi koristili tuđe ideje koje smo razvili i unaprijedili“, ističu kreativci.