DIREKTOR TURISTIČKE ZAJEDNICE BIBINJE: Ostvarit ćemo pola milijuna noćenja! DIREKTOR TURISTIČKE ZAJEDNICE BIBINJE: Ostvarit ćemo pola milijuna noćenja!
Turističke statistike pokazuju znatan porast broja gostiju u Bibinjama, a povećava se i broj iznajmljivača apartmana. Mještani su se orjentirali prema turizmu, te je... DIREKTOR TURISTIČKE ZAJEDNICE BIBINJE: Ostvarit ćemo pola milijuna noćenja!

Turističke statistike pokazuju znatan porast broja gostiju u Bibinjama, a povećava se i broj iznajmljivača apartmana. Mještani su se orjentirali prema turizmu, te je sve više ljudi koji na ovaj način osiguravaju egzistenciju za svoje obitelji. Iza spomenutih rezultata stoji puno truda i rada, te stručno rukovođenje Turističkom zajednicom. To je bio povod za razgovor s direktorom Jurom Fuzulom.

Čemu dugujemo ove izvrsne rezultate?

– Već nekoliko zadnjih godina u Bibinjama ostvarujemo eksponencijalni rast od 10-15% u segmentu turističkih noćenja i dolazaka što nam u budućnosti daje temelj za održivi razvoj turizma u Bibinjama. Prošle godine ostvarili smo 386.455 noćenja što nam je dovoljan temelj za abiciozno ostvarivanje rezultata od 500.000 noćenja, što nas danas, prema dosadašnjim rezultatima, svrstava u Top 10 destinacija Zadarske županije. Rezultate prvenstveno dugujemo mještanima Bibinja koji su svojim dugogodišnjim predanim radom i razvijanjem ove plemenite grane gospodarstva ostvarili ovo što danas imamo u Bibinjama, a to jest bogata gastro i kulturna ponuda mjesta koja u sinergiji sa gostoprimstvom domaćina i prirodnim ljepotama kojima Bibinje obiluje te razvojem nautičkog turzima čini ljepotu turizma u Bibinjama i ono zbog čega nam gost ponovno dolazi.
Ovom prilikom bi se također zahvalio Općini Bibinje koja je svih ovih godina bila velika podrška razvoju turizma u Bibinjama, Komunalnom poduzeću Bibinjac, zatim bivšoj direktorici Turističke zajednice, Senadi Delija, te svima onima koji su i malim djelom doprinjeli razvoju turizmu kakav imamo danas u Bibinjama. Zahvalio bih se i svim našim gostima bez kojih ova priča o turizmu u Bibinjama ne bi imala smisla.

jure fuzul bruno bugarija sime sekulaKakva je struktura gostiju u Bibinjama?

– Što se tiče strukture gostiju možemo istaknuti da tu u prosjeku najviše prednjače domaći gosti sa udjelom od 15.47% , nakon toga ih slijede gosti iz Njemačke (15.41%), Češke (13.86%), Poljske (11.50%), Slovačke (11.08%), Slovenije (10.22%) i ostali.

Postoje li određena tržišta koja razmatrate kao potencijal i poduzimate korake u tom smjeru?

– Naravno, stupanjem na funkciju prvi zadatak je bio usmjeravanje na potencijalna zapadnoeuropska tržišta gdje smatramo da postoji velik neiskorišten potencijal, jer takvi gosti dolaze na ovo područje, međutim zadržavaju se kratko, te odlaze na druga destinacijska odredišta i nisu upoznati sa destinacijom kao što je Bibinje. Ukoliko se osvrnemo na činjenicu da je Zračna luka Zemunik samo 15 km udaljena od Bibinja smatramo da je na nama da toga gosta upoznamo sa destinacijom, jer on je tu tako reći „iza kuće“ a na nama je da odradimo posao sa promotivnog aspekta i osvjestimo o turističkoj ponudi Bibinja. Slijedom navedenog od prošle godine koristimo alate Guerilla marketinga gdje smo na izlazu iz Zračne luke Zemunik postavili svijetleću reklamu nebi li neposredno pobudili svijest svakog gosta o Bibinju kao destinaciji koju možda nije doživio i istražio, a nalazi se nadohvat ruke od Zračne luke, destinaciji koja je naslonjena na Zadar koji je ove godine proglašen najboljom europskom destinacijom. Isto tako moram napomenuti da smo u komunikaciji sa aviokompanijama i zračnim lukama sa zapadnoeuropskog područja gdje razvijamo alate koji bi nam osigurali promociju Bibinja kao destinacije na najbolji mogući način s većim efektom od strane potencijalnih gostiju, a razmatramo i opciju da se u svakom avionu koji leti prema Zadru nalazi promo letak Bibinja. Ostale ideje i koncepte neželim još otkrivati kada bude vrijeme ćemo ih javno objaviti, neka ostane mala tajna.
Od preuzimanja dužnosti direktora Turističke zajednice uveli ste neke promjene u dosadašnjem načinu rada. Koji su Vaši glavni ciljevi?

– Da, promjene su ono na čemu temeljim svoje djelovanje. Ono što pokušavam implementirati na svakodnevnoj osnovi od rada u uredu tj. razvoju poslovnih procesa pa do razvijanja same destinacije. Kao primjer bi naveo da smo ove godine implementirali elektronski čitač osobnih dokumenata i putovnica, gdje djelatnici ureda više ne moraju ručno upisivati podatke već skener provodi kompletno čitanje i unos podataka, što nam je uvelike o vrijeme u samoj administraciji te osiguralo da se možemo maksimalno usredotočiti na ostale zadatke od važnosti za samu destinaciju. Mogu slobodno izjaviti kako su nam i rekli, a to jest da smo jedini u Zadarskoj županiji koji primjenjujemo ovaj način poslovanja sa elektronskim čitačem dokumenta.
Isto tako, uviđajući potencijalne probleme koje generira sustav eVisitor odlučili smo se na korištenje još jednog sustava koji nam služi da  premostimo probleme koje sa sobom nosi eVisitor. Na taj način smo premostili probleme koji bi se manifestirali na naše goste i domaćine tijekom sezone, jer nam je važno da je gost zadovoljan i ne bavi se problemima tehničke naravi koje sa sobom nosi eVisitor, ipak je on na odmoru. To su one stvari koje se nevide, a puno znače pogotovo u razdoblju sezone i čini nas efikasnijima. Glavni cilj jest osigurati dugoročan rast i razvoj Bibinja u turističkom segmentu te stvoriti preduvjete da Bibinje sutra bude destinacija koja će biti prepoznata u Europi i šire kao turistički brend i snažno nautičko središte primamljivo kako za elitne goste tako i za obitelji, slijedom toga već godinu dana provodimo brendiranje destinacije za koju smo svijesni da ne ide preko noći. U prilog navedenom istaknuo bih isto tako da smo u fazi izrade Strategije razvoja turizma u Bibinjama, strateški važnog dokumenta koji će nam osigurati dugoročan put koji turizam u Bibinjama mora slijediti.
Koji su najveći problemi s kojima se susrećete?

– Problema ima, kao i u svakom poslu, te nebi isticao posebice svaki problem jer sam tu da ih riješavam kakvi god oni bili, veliki ili mali. Ja sam tu da osiguram održivi rast i razvoj turizma u Bibinjama i pozicioniram Bibinje na turističkoj karti Europe.

Otvoreni ste prema javnosti, surađujete s medijima, radi se na promidžbi Bibinja. Jeste li zadovoljni imidžem koji Bibinje danas ima?

– Promatrano iz perspektive turističkog imidža Bibinja sam zadovoljan, međutim uvijek može bolje. Sa svim medijima imamo korektan odnos i uredno prate sve što se događa u Bibinjama kada govorimo o turizmu, te im veliko hvala, posebice portalu KalelargaInfo.hr koji nas redovito prate i objavljuju novosti vezano za događanja u Bibinjama. Bibinje je danas i veliko nautičko središte, to ne smijemo izostaviti, te moramo odraditi dodatne napore u samoj promociji nautičkog turizma. Na našem područuju imamo najveću marinu na Jadranu, marina D-marin Marina Dalmacija sa 1.200 vezova gdje smo prošle godine ostvarili rast noćenja od 20% tj. 141.674 noćenja. Promatrano iz perspektive promidžbe nautičkog turizma moram istaknuti da tu kontinuirano ukazujemo na pogreške od strane medija prilikom geolokacijskog etiketiranja marine D-marin Marina Dalmacija koja je smještena na području Bibinja i Sukošana. Promjenom trendova u oglašavanju i promidžbi mjenjamo načela oglašavanja i promidžbe tako već drugu godinu za redom radimo na promidžbi putem društvenih mreža, internet kampanja, Adwords kampanja, koristeči raznorazne metričke alate gdje detektiramo koja struktura gostiju je zainteresirana za našu destinaciju i što je to što gosta najviše privlači u Bibinje. U fazi smo izrade destinacijske mobilne aplikacije gdje želimo gostu na dohvat ruke predočiti turističku ponudu Bibinja. Ovih dana planiramo lansirati novu internet stranicu pod nazivom VisitBibinje.com te koristim priliku da pozovem sve vaše čitatelje da nas isto tako prate i putem društvenih mreža na  facebook.com/visit.bibinje i pod hashtagom #visitbibinje

jure fuzul bruno bugarijaOve godine tijekom srpnja i kolovoza isplaniran je bogat i raznolik zabavni program. Je li bilo teško organizirati sve to, obzirom na proračun kojim raspolažete?

– Ove godine imamo preko četrdeset kulturno-zabavnih manifestacija u Bibinjama gdje smo odlučili alocirati manifestacije na svim područjima mjesta, od plaže Lipauska do plaže Kraj Punte, Starog sela pa do ostalih djelova mjesta. Svjesni smo da je gost željan zabave, da želi doživjeti destinaciju, te da je doživljaj ono što ostavlja traga na gostu i osigurava nam da se isti taj gost vrati. Činjenica jest da ne raspolažemo sa velikim sredstvima s obzirom da nakon raspodjele boravišne pristojbe nama ostane nekih cca. 62% sredstava, te smo od toga iznosa zakonski dužni Općini doznačiti 30% sredstava, gdje nam nakon preraspodjele ostane cca. 32% sredstava boravišne pristojbe sa kojima planiramo nadolazeću ljetnu sezonu. Tu bih istaknuo suradnju koju imamo sa Općinom Bibinje i razumjevanjem načelnika Bruna Bugarije i donačelnika Šime Sekule koji su nam podrška u kreiranju kulturnog ljeta u Bibinjama gdje je intencija načelnika Bugarije da se što više mladih ljudi u Bibinjama uključi u stvaranju nove dodane vrijednosti u turizmu u Bibinjama.

I mještani su se u velikoj mjeri uključili u događanja tijekom sezone. Je li ih bilo teško animirati?

– Naravno da nije, mještani Bibinja rado odazivaju svim događanjima tijekom ljetne sezone kroz kulturno umjetnička društva, razne udruge koje djeluju na području Bibinja te ono što mi je posebice drago jest da i mladi iz Bibinja daju velik obol događanjima u Bibinjama te sudjeluju u njihovoj provedbi.

Na razini Hrvatske postoji problem trajanja turističke sezone. Kakva je situacija u Bibinjama? Može li se na lokalnoj razini nešto poduzeti kako bi bilo više turista u predsezoni i posezoni?

– Da, slažem se s Vama. Problematika predsezonskog i postsezonskog razdoblja je vječita enigma i uvijek se postavlja pitanje „Kako razviti razdoblje predsezone i postsezone?“. Situacija što se tiče Bibinja jest takva da već nekoliko godina bilježimo blagi rast dolazaka i noćenja u navedenim razdobljima, međutim taj rast je jako spor i nije održiv govoreći iz perspektive predsezone i postsezone. Smatram da razvojem kvalitetnog turističkog proizvoda, sinergijom sa turističkim agencijama, touroperatorima možemo razviti kvalitetne paket aranžmane koji će jamčiti održivi rast predsezonskog i postezonskog razoblja, sa naglaskom na kvalitetu proizvoda koja je presudna. Mogu reći slobodno da radimo na tome te smo u komunikaciji sa turističkim agencijama i ostalim interesno-utjecajnim skupinama gdje radimo na podizanju kvalitete turističke ponude. Razvoj destinacije je ono čime će se Turistička zajednica Bibinje baviti u budućnosti, a ne administracijom poput prijave i odjave gostiju gdje nam je primjena sustava eVisitor uvelike pomogla, da jedan „teret“ administracije skinemo sa leđa. Administrativni teret se pomalo odvaja od nadležnosti ureda TZ-a i to je odlično, turistički uredi u sustavu Turističkih zajednica sve više djeluju i trebaju djelovati po modelu Destinacijske menadžment organizacije.

jure fuzul coloniaPrijava turista više se ne obavlja u turističkim zajednicama nego preko sustava eVisitor. Kako se iznajmjivači u Bibinjama snalaze po tom pitanju?

– Da, od 01.01.2016 krenuo je sa radom centralizirani sustav prijave i odjave gostiju eVisitor, gdje smo na području Bibinja održali dvije edukacije prije početka sezone, nebi li pripremili i educirali naše iznajmljivače za novi sustav eVisitor. Tu su nam uvelike pomogli ovlašteni edukatori od strane Hrvatske turističke zajednice kojima se ovom prilikom zahvaljujem. Sam sustav je nešto novo, jedna promjena gdje su svi procesi automatizirani i centralizirani te mogu reći da su izamljivači sa područja Bibinja odlično prihvatili sam sustav, goste prijavljuju i stari i mladi. Nedavno smo imali slučaj gdje nam je jedna gospođa u 70-im godinama došla u ured sa tabletom da joj objasnimo kako radi sustav eEvisitor da bi prijavila gosta. Domaćini su dužni samostalno prijavljivati goste putem eVistor sustava, te za sve one koji nemaju računalo osigurali smo u uredu eVistor terminal putem kojega svaki domaćin može doći kod nas u ured, te prijavit gosta. Pozivam ovim putem sve domaćine, vlasnike kuća ili stana za odmor, te goste koji imaju bilo kakvih pitanja da nam se slobodno obrate u ured Turističke zajednice svakim radnim danom od 08:00 do 21:00h , za svih stojimo na raspolaganju.

U kakvim ste odnosima s nadležnima u Ministarstvu turizma, Hrvatskom turističkom zajednicom i ostalim institucijama ?
Zadovoljan sam sa odnosom koje imamo sa čelnim ljudima navedenih institucija, karakterizirao bih ga kao jedan prijateljski i partnerski odnos jer jedni bez drugih ne možemo. Sa gospođom Mihaelom Kadijom, direktoricom Turističke zajednice Zadarske županije, u redovnom sam kontaktu oko problematike na razini turističkih zajednica, pa i samog sutava eVisitora te nam je velika podrška. Surađujemo i sa Direktororom korporativnih poslova pri Glavnom uredu Hrvaske turističke zajednice Ivanom Arambašićem koji je jako dobro upoznat sa problematikom koju imamo u Bibinjama i tu nam je velika podrška gdje bi mu se i ovom prilikom zahvalio na donaciji koju nam jeHrvatska turistička zajednica ustupila u vidu računalne opreme. Isto tako istaknuo bih veliku pomoć i podršku od strane gospodina Nede Pinezića predsjednika Zajednice obiteljskog turizma pri HGK s kojim također odlično surađujemo na stalnoj bazi. Na samom kraju bi se zahvalio na dosadašnjoj suradnji svim direktorima TZ Zadarske županije s kojima imamo uspostavljene prijateljske odnose u riješavanju problema na svakodnevnoj bazi.