ODGOVOR IRENE ĆOSIĆ MUŽU BIVŠE DIREKTORICE Napadi na mene su floskule i izmišljanje afera!

Direktorica Zračne luke Zadar, Irena Ćosić poslala je priopćenje za javnost u kojem odgovara na navode gradskog vijećnika Marka Pupića Bakrača, inače supruga bivše direktorice.

Očitovanje prenosimo u cijelosti:

“Povodom upita Marka Pupića-Bakrača, gradskog vijećnika i supruga bivše direktorice Katice Pupić- Bakrač, u nastavku vam dajem sljedeće obrazloženje po navedenim pitanjima :

1.Sva godišnja financijska izvješća o poslovanju društva od 2013.-2015. su bila predmet redovitih sjednica Skupština društa i kao takva su sva prihvaćena sa danim obrazloženjima pa i u vezi dobiti koja se smanjivala od 2013. do 2015.

Ponovit ću u najkraćim crtama razloge:

Od ulaska u EU promijenila se zakonska regulativa koja je negativno utjecala na poslovanje zračne luke i to se odrazilo naročito na prihode koji su znatno smanjeni, a rashodi povećani.

U DFS-u su marže na najprodavanije proizvode cigarete svedene na minimun i to je utjecalo na prihode koji su postali manji za cca 2ml kn godišnje, uveden je zaštitarski pregled putnika koje je do tada radila policija, a preuzela ovlaštena zaštitarska kuća sto nam je postao dodatni rashod od cca 2,5 mln kuna godiSnje.

Nadalje, Pravilnikom o stručnom osposobljavanju djelatnika kojl rade u P/O putnika i zrakoplova izričito je zabranjeno zapošljavanje studenata, već su se morali zaposliti djelatnici na ugovor o radu sto je znatno povedalo troškove u plaćama, u odnosu na period prije kad su se zapošljavali studenti što poslodavca puno manje koita.

Bivša direktorica je na odlasku s direktorske pozicije primila u stalni radni odnos 20 sezonskih djelatnika što je isto utjecalo na povećanje iznosa za plaće, kao i sudske sporove s Općinom Zemunik Donji koje smo morali financijski podmiriti nastale dugove. Uvedenje potom PDV na promidžbene usluge AMS što je značilo da dodatno moramo osiguravati sredstva za plaćanje istih (cca 2,5 milijuna kuna) te izvršavati sva mjesečna plaćanja u ime i za račun TZZŽ.

Zbog dotrajalosti manevarskih površina i nalaza HACZ morala su se ulagati znatna financijska sredstva u sanaciju istih, jer u suprotnom ne bi ih imali otvorene za sigurno odvijanje zračnog prometa.

Prethodnih godina (2013. i prije..) se, na izričitu inicijativu bivše direktorice, više ulagalo u putničku zgradu i druge objekte zračne luke, a manevarske površine su bile prilično zanemarene što je rezultiralo hitnim i većim ulaganjima u sanaciju USS 14-32 i stajanke.

lz gore navedenih samo najvećih stavki jasno je zašto je dobit padala. Za 2016. se planira porast dobiti društva i očekuje rekordna godina po broju putnika i zrakoplova.

2. U prethodnom odgovoru je dan razlog pada dobiti, a plan izvršenja investicija ovisi o raspoloživim sredstvima za ulaganja. Logičan je zaključak, ako smo imali manje novaca da smo i manje mogli ulagati u investicije.

lsto tako su neke investicije ovisile o ishođenju dozvola pa su tako projekti za rekonstrukciju piste i stajanke morali biti na počeku zbog izrade Studije utjecaja na okoliš koja je sa svim potrebnim elaboratima nažalost vremenski uzela 2,5 godine pa se nije moglo ići sa ishođenjem lokacijske i građevinske dozvole.

3. Što se tiče javne nabave, vrlo tendenciozno je napisano da su samo od 2013 g. pregovarački postupci korišteni pri odabiru izvodača za pojedine radove. Tih postupaka je bilo i prethodnih godina koje sam osobno vodila i nikad nije bilo nikakvih zamjerki niti od revizija niti krim policije niti financijske policije, jer su bila opravdana.

Uvijek su dakle, dana obrazloženja za korištenje pregovaračkog postupka pa tako i za ovu zadnju investiciju kada smo zimus hitno morali izvesti presvlačenje habajućeg sloja asfalta na USS 14-32. Taj postupak je pregledala i krim policija i nije bilo nikakve pritužbe ni daljnje obrade kao nekog kaznenog djela. Pokazalo se kasnije da smo ispravno postupili i zbog vremenskih neprilika, jer kad su nastupile kiše 2 mjeseca nismo mogli iscrtati horizontalnu signalizaciju, ali se sve ipak uspjelo napraviti i dobiti pozitivno rješenje od HACZ prije početka sezone za ponovno korištenje USS 14-32.

Što se tiče dodatnih radova koji se dogode tijekom izvođenja radova, nažalost bude ih zbog nekih izmjena koje naručitelj traži u međuvremenu, ili zbog nekih nedostataka u dokumentaciji ili nepredviđenih uvjeta na terenu. Svaki takav rad je provjeren od strane dugogodišnjih ovlaštenih nadzornih inženjera i projektanata (koji usput radi i projekte za kuće i apartmane gosp. Pupića Bakrača) pregledan i odobren te nam mogu istražiti sve radove unazad 20g. od kada sam u Zračnoj luci, bez problema i ikakvih kriminalnih radnji odgovorno stojim iz svega, a ovi napadi su samo floskule onih koji žele naći afere kojih nema. Uostalom unazad 20g. imali smo puno puta državne revizije, krim policije i financijske policije sveukupne izgradnje i nikad nije bilo prijave ili daljnjeg postupka DORH-a.

Što se mene osobno tiče mogu i sutra opet doći isve istraživati.

4. Državna revizija učinkovitosti javne nabave je obavila kontrolu u 7 društava i od toga dvije zračne luke kod nas i u Puli. Sve navedene primjedbe koje su nam dale ocjenu da nam JN nije učinkovita su tehničke naravi i nema tu nikakvih kriminalnih radnji, jer bi to izvješće već bilo u DORH-u i krim policiji.

Primjedbe tipa : u Povjerenstvu za JN nema dlana s položenim ispitom za JN, treba objaviti sklapanje ugovora u oglasniku JN, ili bolje poraditi na dokumentaciji, dati objašnjenja za korištenje pregovaračkog postupka u samoj odluci-a isto je dano u pripadajućoj dokumentacui, u upisnik JN uvoditi izmjene dokumentacije itd..su sve tehničke naravi i događaju se u hodu jer ih vode kolege koji još nemaju dovoljno iskustva pa eto neki papir fali ili nije napisan na vrijeme.

U periodu od 1995. do 2013. do kad sam radila kao rukovoditelj izgradnje sam osobno vodila te postupke, pregledala ponude i svu dokumentaciju spremala, ali sad to naravno ne mogu obavljati s direktorskom funkcijom. Kolege iz JN i tehnike obavljaju taj dio posla i sad će naravno uz ove dane primjedbe obratiti puno više pozornosti da se iste ne ponavljaju. To izvješće nam je kao korektiv u radu i daje upute za ispravku uočenih nepravilnosti.

Gospode koje su nam bile u reviziji su se ispričavale da moraju dati ocjenu neučinkovitosti, jer nije postojala neka među ocjena niti uvjetna kako je to nekad bilo .

U svakom slučaju osobno tvrdim i ponavljam da nema kriminala u radovima i javnoj nabavi koliko god to netko sumnjao ili prizivao.

Stojimo na raspolaganju za kompletnu reviziju svih radova unazad 20 godina.”

Irena Ćosić, direktorica Zračne luke