Izvrsne najave za sezonu: U prvih 5 mjeseci ostvareno 80 posto rekordne 2019. god.


Prvi predsezonski podaci o broju dolazaka, noćenja i turista pokazuju da se turizam na velika vrata vraća u Zadar! Nakon pandemijske 2020. godine i prošle, u kojoj se boravak turista organizirao uz velike sigurnosne mjere, sudeći po svemu rezultati će se ove godine sasvim približiti rekordnoj 2019. godini, u kojoj je ostvareno 2.099.987 noćenja.
U prvih pet mjeseci ove godine u Zadru je ostvareno 93.619 dolazaka i 281.878 noćenja, što je porast od preko 110 posto u odnosu na prošlu godinu i 87 posto noćenja u odnosu na još uvijek rekordnu 2019. To nije sve – na dan 1. lipnja u gradu se bilježi 2.453 gostiju (2.143 stranih i 310 domaćih), što je porast od 29 posto u odnosu na 2021!
Ovakve brojke nisu rezultat samo popuštanja pandemije, nego i aktivnosti koje je Turistička zajednica grada Zadra provela od prošle sezone. Nakon Adventa i Nove godine, u čiju je vidljivost uloženo puno sredstava u vrlo kompliciranim okolnostima, ove godine odrađeno je nekoliko projekata od kojih su najvažnije kampanja kojom se destinacija promovira putem novog destinacijskog videa i manjim dijelom promidžbom upravo završenog eventa Tuna, Sushi & Wine Festival. Oba proizvoda promovirana su na srednjoeuropskim destinacijama kojima je Hrvatska nadohvat automobilom, u Sloveniji, Austriji, Mađarskoj, Slovačkoj i Češkoj. Ostaje nada kako najavljivana destabilizacija cijene goriva i inflacija uslijed nesretnog rata u Ukrajini neće uvelike narušiti turistički promet iz naših tradicionalnih emitivnih autodestinacija u nastavku ljeta.
Kroz ugovore s niskobudžetnim avio kompanijama u sklopu strateških projekata HTZ-a, velika sredstva uložena su i u promoviranje putem Ryanairovih kanala te u manjem omjeru i ostalih kompanija. Oglašavanje je dalo rezultata već u prvim predsezonskim mjesecima, pa je tako Zračna luka Zadar u ovoj godini primila približno jednak broj putnika kao u rekordnoj 2019. Kako je dodatno Ryanair u njoj bazirao čak tri zrakoplova i ujedno povećao broj linija, a isto su najavili i brojni drugi avioprijevoznici, čini se da bi sezona mogla trajati duboko u jesen. 
– Mi smo već 2019. godine bili na rubu “pucanja” s postojećim kapacitetima, a u ovoj godini očekujemo sličnu situaciju. To je dobro za iznajmljivače, ugostitelje, sve one koji u ovom trenutku žive od turizma, ali ne i za dugoročni razvoj destinacije. Nama kronično nedostaju dva-tri gradska hotela sa 4+ ili 5 zvjezdica u samom gradu, kako bi mogli pratiti aktivnosti koje provodimo, ističe direktor TZ grada Zadra Mario Paleka.
Nedostatak kapaciteta visoke kategorije pokazat će se već ovog vikenda od 9. do 11. lipnja, kada se u Zadru organizira Sunset Sports Media Festival, koji bi bez problema napunio 200 soba visoke kategorije u gradskim hotelima, a zatim i 22. lipnja prilikom organizacije Europskog prvenstva mažoretkinja, kada će u Zadru boraviti 4.000 natjecateljica i još 3.000 osoba u pratnji.
 – Imamo veliki potencijal, a nismo u potpunosti konkurentni na ciljanom tržištu. Veseli me najava gradnje hotela Maraska, moguće obnove nekadašnjeg hotela Beograd, kao i sve inicijative drugih investitora za gradnjom novih hotela ili podizanjem kvalitete postojećih smještajnih jedinica i kapaciteta. Činjenica je kako nama u ovom trenutku nije problem dosegnuti osnovni statistički maksimum u noćenjima i dolascima iz 2019. godine, nego dobiti primjerene kapacitete koji bi uz ostale prateće sadržaje izmijenili demografsku i ekonomsku strukturu gostiju, ističe Paleka.
Struktura gostiju po nacijama dosta se promijenila, pa u Zadar dolazi sve više njih iz važnih emitivnih zemalja. Prvog dana lipnja prednjačili su Nijemci, slijedili su ih Hrvati, Austrijanci, Britanci, Poljaci, Francuzi, Ukrajinci (razlog je poznat), Amerikanci i Nizozemci. Gosti za poželjeti!
 – Sadašnje brojke su gotovo na razini 2019. godine, a najave za glavni dio sezone su fantastične. Hotelijeri su izuzetno zadovoljni prodajom, posezona bi mogla biti jako dobra, a imamo i pregršt aktivnosti koje će biti privlačne potencijalnim turistima. Na javnom pozivu dodijelili smo oko 1,2 milijun sredstava potpora manifestacijama, tri puta više nego prošle godine, kako bismo uvažili svakog tko se kandidirao s kvalitetnim programom. Ljudi koji ovdje žive su oni koji daju dodanu vrijednost našoj ponudi i u ovoj sezoni će imati našu punu podršku, najavio je Paleka.