JURE FUZUL: Rekordan broj turista u Bibinjama rezultat su rada i zalaganja svih nas!

Ove godine turistička sezona u Bibinjama iznimno je uspješna, apartmani i kampovi prepuni su turista, tu su i izvrsni rezultati nautičkog turizma, što je sve skupa jasan pokazatelj da će ova godina biti rekordna po broju dolazaka i noćenja turista. To je bio povod za intervju s direktorom Turističke zajednice općine Bibinje, Jurom Fuzulom.

* Kakvi su statistički pokazatelji za dosadašnje razdoblje? Koliki porast je u pitanju?

Statistički pokazatelji za razdoblje od 01.01 do 31.07. su iznadprosječni u odnosu na isto razdoblje prošle godine, gdje imamo ostvaren rast u dolascima od 24%, te rast broja noćenja od 16%. Od toga, najveći porast je ostvaren u privatnom smještaju, gdje je u dolascima ostvaren rast od 29% (17.540 dolazaka) , dok u noćenjima rast od 30% (117.466 noćenja). Napominjem kako su ovo podaci bez nautičkog prometa. S obzirom da je sezona trenutno u punom jeku ukupne statističke podatke ćemo prikazati nakon sezone, kada dobijemo potpune podatke.twitter1

* Čemu možemo zahvaliti ostvarene rezultate?

Na odlične turističke rezultate u Bibinjama utjecalo je povećanje kvalitete smještajnih kapaciteta te izgradnja novih turističkih objekata, gdje se kvaliteta smještaja u Bibinjama podigla na jednu zavidnu razinu. Ostvarene rezultate najviše dugujemo našim mještanima, iznajmljivačima, ugostiteljima i svim djelatnicima u turizmu na području Bibinja koji su se svojim predanim radom, investicijama, a nadasve gostoljubivošću iskazali kao dobri domaćini što rezultira tome da je Bibinje danas prepoznata turistička destinacija u koju se gost rado vraća. Veliku ulogu u svemu ima općina Bibinje, na čelu sa načelnikom Brunom Bugarijom, koja predanim radom stvara preduvjete za razvoj turizma u Bibinjama, poglavito sa aspekta turističke infrastrukture.

* Od nedavno je u funkciji i aplikacija Visit Bibinje. Na koji način će ona utjecati na turističku ponudu?

Svjesni smo današnje potrebe i primjene tehnologije u turizmu bez koje je današnja turistička promocija i razvoj destinacije nezamisliv, te ukoliko se želimo održati na turističkom tržištu i biti konkurentni moramo slijediti tehnološke trendove. Slijedom toga, odlučili smo se još prije godinu dana na razvoj mobilne aplikacije putem koje želimo razvijati destinaciju te prezentirati turističku ponudu Bibinja putem digitalnih marketinških kanala.20479699_2029886877243586_5082486775209448176_n

Mobilna aplikacija sadrži kategorije od aktivnosti, atrakcija, događanja, gastronomije, informacija o nautičkom turizmu, prikaz svih plaža sa točnim lokacijama, mapu mjesta, poveznice na društvene mreže, općenite informacije i ostalo. Naravno da ovaj projekt razvoja mobilne aplikacija za nas nije završen. Nakon sezone krećemo u razvoj i implementaciju funkcionalnosti prikaza dostupnosti smještanih kapaciteta na području Bibinja u stvarnom vremenu. Naime cilj nam je putem mobilne aplikacije prikazati u realnom vremenu dostupnost smještajnih kapaciteta na području Bibinja. Smatramo da će ova funkcionalnost biti od velike koristi kako za iznajmljivače sa područja Bibinja, tako i za naše goste, posebice za last-minute goste, kojima će ova funkcionalnost biti od najveće koristi.

Događa nam se da gost koji dođe u Bibinje ima problema oko pronalaska smještaja, poglavito na vrhuncu turističke sezone kada je većina smještajnih kapaciteta popunjena. Smatramo da ćemo ovim rješenjem skratiti put do pronalaska slobodnog smještaja za svakog našeg gosta te osigurati da svaki gost u vrlo kratkom vremenu pronađe slobodan i adekvatan smještajni kapacitet i ostane u Bibinju.

t bralic 2Na ovaj potez smo se odlučili osluškujući zahtjeve naših iznajmljivača i gostiju kojima će ovakvo funkcionalno rješenje olakšati pronalazak adekvatnog smještaja, a za iznajmljivače jednostavniju popunjenost dostupnih kapaciteta, čime smo stvorili „win-win“ situaciju, kako za gosta tako i za iznajmljivača. Daljnji razvojni planovi na mobilnoj aplikaciji su prilagodba mobilne aplikacije Visit Bibinje na iOS uređaje, te prijevod na dodatne strane jezike, kao i razvoj funkcionalnosti prijave gostiju putem mobilne aplikacije kroz fotografsko snimanje dokumenta gdje bi se prijava gostiju putem eVisitora omogućila sa jednim fotografskim klikom putem mobilnog uređaja.

* I ove godine, kao i prethodne, tijekom sezone organiziran je bogat zabavni i kulturni program. Jeste li zadovoljni interesom i reakcijama posjetitelja?

Kada govorimo o manifestacijama naravno da sam zadovoljan jer i ove godine imamo preko četrdeset manifestacija raznog tematskog sadržaja, od kulturnih, zabavnih do sportskih manifestacija. Cilj nam je u budućnosti razvijati vlastite, autohtone manifestacije koje karakteriziraju naš kraj, poput Bibinjskog koga, gastro manifestacije na koju smo ponosni. Ideja imamo jako puno, sada je bitna realizacija. Očekivanja su svake godine sve veća, što nam diktira tržište i porast potražnje, koja raste iz godine u godinu i toga smo svjesni tako da moramo uložiti sve veći napor u kreiranju dodane turističke vrijednosti i na to smo spremni.t bralic

* Poznato je da ste od preuzimanja dužnosti direktora počeli koristiti suvremene metode i nove tehnologije za promidžbu i privlačenje turista. Kakvi su rezultati?

U pravu ste, već više od godine dana primjenjujemo razne tehnološke alate i metode koji nam pomažu u kreiranju vrijednosti i promociji turističke destinacije.

Tu nam uvelike pomaže analitika, tj. analitički alati putem kojih pratimo i analiziramo turističku potražnju za destinacijom Bibinja. Primjena analitičkih tehnologija nam olakšava i prikazuje bolji pregled koji profil gosta istražuje Bibinje. Pratimo i analiziramo što gosta najviše zanima o Bibinjama, putem kojih kanala i kako je saznao za Bibinje, koji sadržaj najviše čita o Bibinjama, iz kojih zemalja dolazi najviše interesa za Bibinjama i mnoge druge detalje koje nam analitički sustav omogućuje. Navedeni analitički podaci o kretanju turističke potražnje nam mnogo znače, pogotovo sa aspekta donošenja pravih odluka. Slijedom toga znamo kojim smjerom razvijati destinaciju, turističku ponudu, koje vrste manifestacija organizirati, što je ono što gosta najviše zanima i što očekuje od nas kada dođe u Bibinje. Sve navedeno pratimo i analiziramo putem analitke. Naravno da nam tehnologija i suvremene metode nisu jedini kanal gdje osluškujemo što naš gost očekuje od nas, ali nam je jako koristan.pervan

Tako npr. imamo podatak da najviše naših potencijalnih gostiju pored plaža i smještajnih kapaciteta istražuju gastronomiju i autohtona jela Bibinja. Ovakav podatak nam je važan jer nam govori da u budućnosti moramo više raditi na promociji autohtonih jela našega kraja, kako putem manifestacija koje organiziramo, ali isto tako i kroz dodatnih angažman ugostitelja sa područja Bibinja.

Isto tako imamo podatak da je u proteklih godinu dana najveći interes za Bibinjama iskazan u segmentu investicija u nekretnine, a tek onda korisnika smještanih kapaciteta. Nama je ovakva vrsta informacije jako važna, jer nam omogućuje lakše targetiranje i kojim smjerom razvijati turizam u Bibinjama. Pored navedenog, redovito provodimo digitalne marketinške kampanje gdje se najviše radi na ciljanom oglašavanju gdje promoviramo destinaciju na onim tržištima za koje nam analitički alati pokažu da imamo najviše potencijala za rast i razvoj. Ukratko, radimo na ciljanom privlačenju gostiju na destinaciju za koje imamo potencijala.

KogoOvakve i mnoge slične aktivnosti u ovom digitalnom svijetu se i ne vide toliko u stvarnom svijetu, međutim uvelike doprinose porastu turističkog prometa. S tim ciljem smo i krenuli u brendiranje destinacije pod sloganom «Tradicionalno šarmantno» , te nas putem digitalnih medija možete pratiti pod «Visit Bibinje» i službenim hastagom #visitbibinje.

* Jesu li primjenom e-Visitora smanjeni administrativni poslovi i u kojoj mjeri? Ostavlja li Vam to vremena za druge vrste angažmana?

S obzirom da je ovo tek druga sezona od kada je u funkcionalnosti sustav eVisitor, mogu reći da u uredu odradimo priličan dio administrativnog posla, ali u manjem opsegu nego što je to bilo prijašnjih godina. Cilj nam je da u budućnosti zaživi potpuna autonomnost sustava. Mnoge je iznajmljivče sustav eVisitor tehnloški oplemenio. Pojavom sustava eVisitor mnogo mi je iznajmljivača prišlo sa žaljenjem kako se neznaju služiti računalom, a danas već uredno prijavljuju goste i hvale mi se kako imaju svoj Facebook profil. Simpatično mi je bilo za vidjeti kako mi prilaze u ured sa kupljenim prijenosnim računalima u želji da im pokažemo kako sustav funkcionira.20431656_2029889507243323_8765891999773025706_n

Sustav eVistor nam je olakšao jednim djelom rad u uredu, te se više možemo posvetiti aktivnostima veznim za razvoj i promidžbu destinacije nego li je to bilo do sada. Mišljenja sam kako će se u skorašnjoj budućnosti promijeniti uloga turističkih zajednica, te će sve veći naglasak turističkih zajednica biti na promociji i razvijanju destinacije putem digitalnih tehnologija. Svaka turistička zajednica će biti će zasebna digitalna marketinška agencija, sa svojom ulogom u razvoju destinacije, i to je ono što je cilj samog sustava eVisitor, da se srežu administrativne aktivnosti te da se turističke zajednice bave isključivo razvojem i promocijom destinacije.

* Koji su trenutno najveći problemi s kojim se susrećete?

Problema ima kao i u svakom poslu i to ne možemo osporiti, tu smo da ih rješavamo i nećemo se žaliti. Mišljenja sam ukoliko se sve interesno-utjecajne skupine unutar turističkog sektora uključe da možemo napraviti još više. Za sve je potrebno jedno razumijevanje, naporan i predan rad te rezultata sigurno neće nedostajati. Svakom problemu pristupamo temeljito i ozbiljno te ga nastojimo riješiti u što kraćem mogućem roku, sukladno ovlastima koje imamo kao turistička zajednica. Osobno sam za zajedništvo i predan rad, te smatram da jedino tako turizam u Bibinjama može ići naprijed. Za kraj, želim svim mještanima uspješnu ljetnu sezonu, a našim dragim gostima ugodan boravak u Bibinjama sa željom da ponesu lijepu uspomenu na Bibinje, te da nam dođu i dogodine u naše tradicionalno šarmantno Bibinje. 20476235_2029889997243274_6498245590921465318_n