Na svetkovinu Bogojavljenja u katedrali počela Devetnica Sv. Stošiji Na svetkovinu Bogojavljenja u katedrali počela Devetnica Sv. Stošiji
Na svetkovinu Bogojavljenja u četvrtak 6. siječnja, svečano misno slavlje u katedrali Sv. Stošije u Zadru predvodio je zadarski nadbiskup Želimir Puljić koji je... Na svetkovinu Bogojavljenja u katedrali počela Devetnica Sv. Stošiji

Na svetkovinu Bogojavljenja u četvrtak 6. siječnja, svečano misno slavlje u katedrali Sv. Stošije u Zadru predvodio je zadarski nadbiskup Želimir Puljić koji je na početku mise puk poškropio blagoslovljenom vodom. Na Bogojavljenje je u Zadarskoj nadbiskupiji počela Devetnica hodočašća u katedralu Sv. Stošije ususret proslavi svetkovine Sv. Stošije, zaštitnice Zadarske nadbiskupije. 

S otajstvom Božića povezana je Sv. Stošija, mudra žena koja je u Isusu Boga prepoznala i našla. Mučeničkom smrću za Dioklecijanovih progona umrla je spaljena na lomači upravo na Božić, 304. g. u Srijemskoj Mitrovici. Od 9. st. moći sv. Stošije nalaze se u mramornom sarkofagu u zadarskoj katedrali kojega je dao izraditi zadarski biskup Donat. Do Stošijine svetkovine 15. siječnja, svaku večer na misna slavlja u 18,00 sati u zadarsku katedralu će hodočastiti vjernici iz 13 dekanata Zadarske nadbiskupije te moliti za osobne i potrebe Crkve i našeg naroda.

Svetkovina sv. Stošije na Bogojavljenje je najavljena pjevanjem Himna sv. Stošiji: „Popjevkom veselom, blagdan objavite, Stošiju blaženu, Zadrani častite. Ona je obrana Zadra nam rodnoga, Dalmacije ures uzvišen“.

U propovijedi je mons. Puljić rekao kako je prekrasan navještaj Božje riječi koji je sastavni dio liturgije Bogojavljenja. „Bog se objavio ne samo Izabranom narodu u kojem se Isus rodio i bio njegov član, nego se preko mudraca s Istoka objavio cijelom svijetu. Čitanja tumače taj nadpovijesni događaj te potvrđuju kako se Novi zavjet skriva u Starom zavjetu, a Stari Zavjet u Novom zavjetu se otkriva. To su dvije integralno povezane cjeline“ rekao je mons. Puljić.

Čitanje iz Knjige proroka Izaije pokazuje kako Izaija sedam stoljeća prije Isusovog rođenja već vidi taj događaj i poziva Ustani, zasini Jeruzaleme, jer dolazi svjetlost tvoja. „Izaija već vidi da će se nešto dogoditi i gdje će se dogoditi. I ti, Betleheme, nipošto nisi najmanji u kneževstvu Judinom. U tebi će se roditi Spasitelj.

„Pavao u Poslanici Efežanima objavljuje da ljudi, njegovi sunarodnjaci znaju, Židovi koji nisu mogli shvatiti da pogani mogu imati neku milost. A Pavlu bi objavljeno Pavle, ti si mi izabrana posudaTebe sam odabrao da moju slavu proneseš među narodima, među poganima. Među njima smo i mi. Da ne bijaše Pavla, čini mi se da mi možda nikad ne bismo saznali ovo bogatstvo koje nam je objavljeno“ istaknuo je mons. Puljić, naglasivši da je Pavao kao apostol naroda išao tamo gdje nisu živjeli Židovi. „Govorio je i Židovima, okupljao ih u sinagogama, ali prvenstveno mu je bilo stalo do onih koji nisu bili članovi Izabranog naroda, nego su bili među onima koji su bili daleko“ istaknuo je mons. Puljić.    

Nadbiskup je podsjetio kako su „Rimljani svojevremeno 25. prosinca, a Egipćani 6. siječnja, obilježavali zimski solsticij i slavili nepobjedivo Sunce koje se rađa. Kršćani su tom uhodanom slavlju dali novi sadržaj. I mi slavimo nepobjedivo Sunce, ali to nije nebesko tijelo, nego naš Bog koji se objavio, utjelovio, došao i spasio nas. To je naše nebesko sunce. Kršćani su počeli slaviti dan rođenja pravog sunca, Isusa Krista“ rekao je mons. Puljić.

„Na Božić smo proslavili rođendan Spasitelja ljudi, a na Bogojavljenje obilježavamo Isusovo objavljivanje svemu svijetu. Mudraci s Istoka predstavljaju lju­de koji čitaju znakove vremena. Uočljiv je njihov broj i darovi koje nose. Broj tri tumači se kao punina i zajedništvo. Znakovita su i tri dara koje donose. Smirna upućuje na novo ra­đanje i čuva tijelo od raspadanja. Zlato ni­je samo simbol bogatstva, nego i onoga što izlazi iz dubine zemlje. Za zlato se kaže da je mineralna svjetlost, pa stoga i simbol prosvjetljenja. Tamjan simbolizira dim i miris koji nosi naše molitve prema nebu. Tamjan spaja nebesko sa zemaljskim“ rekao je nadbiskup Puljić.

„Svetkovina Bogojavljenja kojom Crkva slavi dolazak trojice nežidova u Betlehem, da se poklone židovskom kralju, upućuje da događaj Isusa Krista počevši već od njegovog rođenja ima kozmičko značenje širih razmjera. Premda se rodio u židovskom narodu, Isus je došao svim ostalim narodima i živo želi pristupiti svakom čovjeku, bez obzira iz kojeg plemena, puka i naroda bio. Mudraci s Istoka predstavljaju poganske narode i sve koji Boga traže, sve bogotražitelje“ poručio je mons. Puljić, naglasivši da su pastiri budni u iščekivanju, a kraljevi u traženju Mesije.

Nadbiskup je istaknuo da su „dvije vrste ljudi prepoznale i radovale se dolasku Nebeskog djeteta. To je zanimljivo uočiti. To su bili priprosti, jednostavni i siromašni pastiri te učeni, mudri i poučljivi kraljevi s Istoka. Za prepoznati Boga, dakle, treba jednostavno, otvoreno, poučljivo i djetinje srce koje su imali pastiri. A za razumjeti ga potreban je um koji ga prihvaća i iskreno mu se klanja. To je siguran put kako doći i pokloniti se Božanskom djetetu. Neka nas svetkovina Bogojavljenja potakne poći do jaslica, a maleni Isus neka u našim dušama probudi želju i čežnju za nebeskim dobrima. Krist je naš put, istina i život, a njegov rođendan početak je našeg preporođenja“ rekao je nadbiskup Puljić, potaknuvši: „Budući da je spasenje nadomak ruke, valja nam se požuriti“.

Ines Grbić

Trenutno nema komentara na ovaj članak

Registriraj se i komentiraj!

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *