Otvara se zgrada Putničkog terminala u Gaženici – ostvaruje se Kalmetina vizija!

Danas će se, nakon svečanog otvorenja, u novoj zgradi Putničkog terminala, održati Svečana sjednica Županijske skupštine povodom obilježavanja Dana Zadarske županije, a najavljeno je kako na otvorenje zgrade stiže i predsjednica Kolinda Grabar Kitarović koja je, podsjetimo, u kolovozu 2016. godine, zajedno sa Božidarom Kalmetom i bivšim županom Stipom Zrilićem, postavila kamen temeljac upravo za tu zgradu.

Kao što je poznato, Luka Gaženica se razvija i poprima sve veći značaj za grad Zadar, te se pomalo ostvaruje vizija i ono na čemu je godinama strpljivo radio bivši gradonačelnik i ministar Božidar Kalmeta.

Za vrijeme njegova prvog mandata gradonačelnika, prije 20 godina, krenulo se u izgradnju studija i prvih ozbiljnijih planova, koji su se kasnije realizirali postupno. Sjećamo se da je Gradako vijeće prihvatilo prostorne planove, a nakon toga Božidar Kalmeta sa suradnicima, među kojima je bila i saborska zastupnica Grozdana Perić, predstavio je projekt tadašnjem premijeru Ivici Račanu.

CYMERA_20190424_031029

FOTO Kalmeta je bivšem premijeru Račanu predstavio projekt Gaženice, te ga je i on podržao i proglasio projektom od državnog značaja

Vidjevši da se radi o dobrom projektu, Račan ga je 2001. godine podržao, te je donesena važna odluka kojom je Gaženica postala luka od državnog značaja što je dalo novi zamah izgradnji budući da je država stala iza ovog projekta.

Kalmeta je 2003. godine postao ministar mora, prometa, turizma i infrastrukture, u sljedećem razdoblju riješeno je pitanje financiranja i kreditiranja, te je 4. svibnja 2009. otvorio radove na izgradnji luke Gaženica, financirane zajmom Njemačke razvojne banke i Europske investicijske banke u iznosu od 220 milijuna eura, te vlastitih sredstava 16 milijuna eura.

CYMERA_20190424_024154

FOTO Bivši ministar Kalmeta otvorio je radove na izgradnji luke Gaženica 2009. godine, a blagoslovio ih nadbiskup Prenđa

U to vrijeme ostvarena su velika ulaganja, može se reći da čak i među najvećima u Hrvatskoj, a ono što je posebno značajno, bila je izgradnja pristupne odnosno spojne ceste od Gaženice do autoceste – u narodu često nazivanom Kalmetina.

Bivši ministar imao je zbog tih ulaganja problema, politički oponenti prigovarali su da se previše ulaže u taj projekt.

Iako je Gaženica kao projekt bila od najvećeg značaja za Zadar, nakon promjene vlasti ministar koji je naslijedio Kalmetu, Siniša Hajdaš Dončić blokirao je započete radnje i ulaganja, proglasio sve to megalomanskim projektom i smanjio investicije.

PhotoPictureResizer_190424_025337034_crop_800x370

FOTO Bivši ministar Hajdaš Dončić spriječio je ulaganja u Gaženicu, čemu se Kalmeta kao gradonačelnik oštro usprotivio

Kalmeta se protiv toga žestoko borio, upozoravajući da se blokadom ovog projekta i odustajanjem od predvođenih investicija drastično šteti razvoju cijelog zadarskog kraja, a svoj četverogodišnji mandat gradonačelnika koristio je za lobiranje za ovaj projekt. Na toj dužnosti prije dvije godine zamijenio ga je njegov nasljednik Branko Dukić.

Podsjetimo, 29. kolovoza 2016. godine predsjednica Kolinda Grabar Kitarović položila je u društvu Božidara Kalmete i bivšeg župana Stipe Zrilića kamen temeljac za zgradu putničkog terminala, a danas, gotovo dvije godine kasnije – dolazi na otvorenje zgrade.

PhotoPictureResizer_190424_025821250_crop_800x370

FOTO Kalmeta je kao gradonačelnik ugostio predsjednicu Kolindu Grabar Kitarović koja je u njegovu prisustvu 2016. godine položila kamen temeljac za zgradu putničkog terminala u Gaženici 

Iako Kalmeta nije više ni na poziciji ni ministra ni gradonačelnika – red je sjetiti se čije su najveće zasluge za ostvarenje projekta Gaženica i čiji je ona bila životni projekt i nasljeđe svim Zadranima.

Podsjetimo, posljednje dvije godine zadarski župan Božidar Longin rado se kiti tuđim perjem i prisvaja ovaj projekt, iako ga, kao sto vidimo iz navedene kronologije – nigdje nije bilo u toj priči proteklih 20 godina, međutim nije to tako daleka prošlost da se ne bismo mogli prisjetiti što i kako je bilo.