Bivši direktor Turističke zajednice grada Zadra, Mario Paleka, uputio je javno priopćenje kojeg prenosimo u cijelosti.
“Na današnjoj sjednici Turističkog vijeća TZ grada Zadra prihvaćena je moja ostavka te sam
razriješen dužnosti direktora. Pitanja vezana uz moj radnopravni odnos rješavat će se
sukladno općim propisima o radu.
Ovim putem želim iskoristiti priliku i naglasiti kako su aktivnosti na promidžbi zadarskog
turističkog proizvoda i organizacija eno-gastronomskog događaja na kojem su sudjelovali
brojni istaknuti američki turoperatori, agencije i turistički novinari čiji se tekstovi objavljuju
u visokotiražnim novinama i utjecajnim internetskim izdanjima provedene prema svim
pravilima struke i nikako ih se ne može nazvati promašajem. To je najvažnije što moram
istaknuti.
Osnovni cilj prezentacije nije bilo promptno medijsko praćenje, već je event u najvećem
dijelu bio usmjeren ka upoznavanju, u nekim slučajevima i po prvi put, predstavnika
američkih touroperatora i eminentnih turističkih medija s potencijalima grada Zadra kroz
prizmu turističke i eno-gastro ponude te ostalih sadržaja koje američke goste eventualno
mogu zanimati u našoj destinaciji.
Na ovaj način kreirana je izvrsna platforma i prilika za uspostavljanje i jačanje partnerskih
odnosa s agencijama i touroperatorima, te razmjenu informacija i predstavljanje našeg
grada, čime se stvorilo bolje razumijevanje o tome što Zadar i okolna regija nude američkim
turistima više platežne moći.
Pomno je izabran termin održavanja u tjednu kad se održala specijalizirana radionica za
hrvatske, slovenske i američke partnere iz domene luksuznog turizma u New Yorku, koja je
okupila gotovo 40 hrvatskih i slovenskih turističkih subjekata te više od 40 predstavnika
američkih partnera, koja se organizirala u sklopu kampanje “Naturally Yours – taste, feel,
Love”u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i Slovenske turističke organizacije
(STO).
U sklopu službenog putovanja u New York sudjelovali su redom: Mario Paleka, direktor TZ
grada Zadra; Lucija Grubić, djelatnica TZ grada Zadra koja je držala prezentaciju; Branko
Dukić, Gradonačelnik i predsjednik Turističkog Vijeća TZG Zadra; Erik Pavin, poznati
zadarski ugostitelj čiji je restoran ove godine proslavio 60 godina djelovanja i ujedno član
klape Niko; Saša Began, nagrađivani zadarski chef iz eminentnog restorana Foša; Jakov
Meštrović, mladi i talentirani zadarski kuhar kojemu se željela pružiti prilika za daljnji
napredak u vještinama i znanju; Zvonimir Dražović, Rikardo Perković, Davor Pekota,
Klaudio Krizman – uz Erika Pavina članovi domaće klape Niko te renomirani pjevači iz
grupe Forum; Ivan Stipčević i Nikolina Radić, članovi novinarske ekipe nacionalne TV kuće
RTL koja je reportažom medijski popratila događaj. Nijedan član službene delegacije koji je
sudjelovao u događaju, od kuhara do izvođača, nije dobio honorar osim podmirenja putnih
troškova.
Ističem i profesionalan rad svih članova službene delegacije u ovom programu i ne
sumnjam kako će rezultati njihovog rada uskoro biti mjerljivi većom prepoznatljivošću
Zadra na američkom turističkom tržištu i porastom zanimanja za našom destinacijom. A
upravo to je i glavni cilj djelovanja svake turističke zajednice. Ovakvi i slični događaji koje
organizira zadarska TZ nisu stihijski i neplanski, a u globalnoj turističkoj utrci koja je
uvelike definirana ratnim događanjima, inflacijama i poskupljenjima, Zadar i ove godine
bilježi rekordan turistički promet upravo zahvaljujući gostima s novih tržišta čiji je promet
u apsolutnim brojevima manji, ali upravo on čini razliku i, konačno, dobitak.
S obzirom da je riječ o dalekom tržištu, financijski okvir za američko predstavljanje
zadarskog turizma veći je od onog za njemačko, nizozemsko, da ne kažem slovensko i ostalo
susjedno tržište. Svakako moram istaknuti kako je organizacija ovakvog događanja u New
Yorku izuzetno operativno, logistički, koordinacijski i na kraju financijski zahtjevna kada je
u pitanju privlačenje interesa ciljane publike.
Ukupan trošak predstavljanja Zadra u New Yorku iznosio je 68.156,46 eura. U prilogu
dostavljamo specifikaciju troškova predmetnog događaja.
Za usporedbu, plaćeni put, smještaj, izleti i ostalo u Zadar za sve one ciljane goste koji su
sudjelovali u prezentaciji u New Yorku bio bi skuplji od potrošenog iznosa.
Prema podacima analize emitivnih tržišta TZ grada Zadra u 2023. godini na području svog
djelovanja bilježi ukupan udio turista iz SAD-a od 3,30% te pregledom kroz usporedne
godine (2020-2023) vidljiv je porast broja turista iz SAD-a u svakoj narednoj godini.
Sustav eVisitor u 2021. godini bilježi 7.658 turista što je porast od 349% posto usporedbi s
2020. godinom. Nadalje, u 2022. godini bilježimo 14.077 turista što je porast od 84% u
usporedbi s 2021. godinom, te u 2023. godini bilježimo ukupno 19.398 turista što je porast
od 38% u usporedbi s 2022. godinom.
Prema analizi tržišne perspektive na razini Hrvatske opsežna nacionalna anketa otkrila je
da putnici s visokim primanjima, koji odlaze van SAD-a namjeravaju realizirati prosjeku 3,8
međunarodnih putovanja u idućih 12 mjeseci, što je porast od 72% u odnosu na 2019. (2,2
putovanja). Ukazujući na promjenu u obrascima putovanja, studija ukazuje na sveukupni
porast interesa za posjet odredištima s manje gužve i onima koja nude obilje aktivnosti na
otvorenom.
Srdačan pozdrav,
Mario Paleka