U slavnom Delomonico’s Zadrani okupljaju elitu američkog turističkog biznisa i novinarstva
Turistička zajednica grada Zadra u suradnji s HTZ, u utorak, 24. listopada u New Yorku, u restoranu Delmonico’s na Manhattanu priređuje turističko-gastronomsku prezentaciju kojoj je cilj američkim turističkim agencijama i novinarima predstaviti Zadar kao osobito vrijednu i specifičnu mediteransku destinaciju. Restoran Delmonico’s na Wall Streetu ubraja se među najpoznatije ugostiteljske institucije u SAD-u s tradicijom koja traje od tridesetih godina 19. stoljeća. Restoran je svoj visoki ugled stekao, osim s dobrom hranom, i s brojnim inovacijama koje je uvodio u svojoj dugoj povijesti.
Termin ove prezentacije je ciljan između dva važna listopadska događaja u sektoru turizma baš u New Yorku: od 23. listopada održava se u New Yorku B2B susret s luksuznim putničkim agentima Global Travel Collection by Internova s 40 partnera – tvrtki sa sjedištem u Hrvatskoj i Sloveniji, te od 26. do 28. listopada International Travel Show, B2B i B2C događanje otvoreno za širu javnost.
Uz gradonačelnika Branka Dukića i direktora TZG Zadra Marija Paleke, s hrvatske strane u prezentaciji će sudjelovati Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, ali i Pjer Šimonović, veleposlanik RH u SAD-u te Nikica Kopačević, generalni konzul RH u New Yorku.
Svoj dolazak na zadarsku prezentaciju potvrdili su Amy Wirshup, urednica rubrike putovanja The New York Timesa, David Farley, turistički slobodni novinar koji je i do sada dosta često pisao o Hrvatskoj, osobito o Zadru, te njegove renomirane kolege, veterani turističkog novinarstva u SAD-u s milijunskim čitateljstvom Tony Perrottet i Mark Orwoll. Među uzvanicima će biti i Stephen Espinoza, predsjednik televizijske i producentske kuće Showtime Sports, koja je partner najmoćnijim televizijskim kompanijama u SAD-u.
Osim novinara na prezentaciji će biti i niz renomiranih turističkih menadžera, odnosno predstavnika velikih američkih agencija. Primjerice zadarski gost bit će i James J. Killen, predsjednik ASTA-e, najvećeg američkog udruženja turističkih agencija i njegov kolega Terry Dale, predsjednik američkog Udruženja turističkih operatera.
Među uzvanicima je Peter Orlowsky, potpredsjednik jedne od najvećih svjetskih foto servisa Getty Images, kao i Pete Radovich, kreativni direktor i producent CBS-a i jedan od pokretača zadarskog Sports Media Festivala.
Kulinarski dio prezentacije u Americi priredit će trojica zadarskih kuhara i ugostitelja: Erik Pavin, vlasnik restorana i hotela Niko, Saša Began, chef restorana Foša i mladi zadarski kuhar Jakov Meštrović. Bit će u New Yorku i klapske pisme: uzvanike će zabavljati klapa, odnosno kvintet Niko, čiji su članovi i ugostitelj Erik Pavin, kao i poznati zadarski glazbenici Davor Pekota i Rikardo Perković. Osim gastronomskog dijela, prezentacija će sadržavati i film koji prikazuje Zadar kao jedan od najvrjednijih hrvatskih turističkih bisera.
– Nastojimo, kao TZGZ, intenzivno promovirati grad Zadar na američkom tržištu putem online kampanja poput one na platformi za putovanja Expedia, u kojoj smo naš grad ove godine promovirali u suradnji s Glavnim uredom HTZ-a i to nam se vidljivo vraća kroz povećani broj dolazaka i noćenja turista iz SAD-a – ističe direktor TZ Zadar Mario Paleka i dodaje. – Ova prezentacija, koju kao naš samostalni projekt podržava i Glavni ured HTZ-a, predstavlja iskorak kojim se ciljano želimo još više približiti važnim ljudima iz turističkog sektora SAD-a i američkoj javnosti kroz kontakte s eminentim poslovnim ljudima u turizmu, novinarima i urednicima. Sa sličnom smo prezentacijom nastupili u New Yorku još 2020. godine i rezultati su vidljivi, jer broj američkih gostiju u našem gradu kontinuirano raste: u odnosu na 2022. do 15. listopada broj dolazaka turista iz SAD povećan je za 43 posto, a broj noćenja za 36 posto. U odnosu na u mnogočemu rekordnu 2019. godinu dolazaka s američkog kontinenta je više za jedan, a noćenja za četiri posto, a svi smo svjesni kako su baš američki gosti izuzetno dobri potrošači.
Danas Delmonico’s vodi hrvatska obitelj Turčinović s partnerima. Kada je ove godine ponovno otvoren nakon trogodišnje stanke, u jednom danu je za sljedeća tri mjeseca stiglo 14.000 rezervacija! Ranije stečeno prijateljstvo Zadra i obitelji Turčinović, bez obzira na to, bilo je jamstvo da će se zadarska prezentacija u slavnom restoranu ipak održati.