U GRADSKOJ LOŽI Promocija knjige “Bila sam žohar” autorice Jelene Alfirević U GRADSKOJ LOŽI Promocija knjige “Bila sam žohar” autorice Jelene Alfirević
U srijedu, 13. listopada 2021., s početkom u 19 sati, u Gradskoj loži, na Narodnom trgu, a povodom Mjeseca hrvatske knjige i uoči Međunarodnog dana borbe... U GRADSKOJ LOŽI Promocija knjige “Bila sam žohar” autorice Jelene Alfirević

U srijedu, 13. listopada 2021., s početkom u 19 sati, u Gradskoj loži, na Narodnom trgu, a povodom Mjeseca hrvatske knjige i uoči Međunarodnog dana borbe protiv nasilja nad ženama, održat će se promocija knjige “Bila sam žohar” autorice Jelene Alfirević.

Riječ je o profesorici hrvatskog jezika i književnosti, te bivšoj zadarskoj studentici kroatistike, (rođ. u Splitu 1992., sa stalnom adresom u Zadru), koja radi na Sveučilištu u Zadru.

,,Crna odjeća i šutnja ženu oblače pristojno”, a nasilje nad ženama danas je, nažalost, više negoli ikada ranije izraženo. Knjiga je posvećena aktualnoj, ali i bezvremenskoj društvenoj problematici, borbi protiv nasilja nad ženama, a povodom Mjeseca hrvatske knjige i uoči Međunarodnog dana borbe protiv nasilja nad ženama. Ujedno problematizira i društvenu situaciju uslijed pandemije koronavirusa koji u alegorijskom smislu povezuje s nasiljem žene.

Knjigu će predstavljati: izv. prof. dr. sc. Kornelija Kuvač-Levačić, povjesničarka knjiž.; izv. prof. dr. sc. Katarina Ivon, povjesničarka knjiž.; izv. prof. dr. sc. Ivica Vigato, glavni urednik; doc. dr. sc. Diana Nanadić-Bilan, prof. pedagogije; kazališni redatelj Vinko Radovčić i Jelena Alfirević, autorica. Plesnu minijaturu ,,Bol” izvest će Bernarda Klarin u koreografiji Jasne Frankić Brkljačić.

U nastavku je citat iz knjige Bila sam žohar koji prethodi činu silovanja žene, koji je književnica Alfirević podrobno opisala u knjizi:

,, Što bi se dogodilo da sam mu spomenula Medejinu antičku bol. Godinu 1857. i Gospođu Bovary, nesuđenu uršulinku i dvostruku preljubnicu željnu ljubavnih pustolovina u zamjenu za sumornu svakodnevnicu? A tek norveški modernizam i Ibsenovu Noru. Emancipaciju žene? Ili matrijarhat! I englesku kraljicu Elizabetu II.? Kako bi bio da mu spomenem njegovu majku? I kažem da su žene kičma svijeta – istinu! Hiperseksualizirano društvo. Ženu kao živu lutku. Ženu ili ženku? Još i prije Krležine barunice Castelli. Ženu koja je meso. (…)A što bi bilo da sam spomenula – ljubav? I emocije. Ovako sam samo, obučena u crninu – šutjela. (…)Više nisam osjećala ništa osim plahte koja se gužvala poda mnom i kreveta koji se luđačkom silom nezaustavljivo pomicao ‒ sad lijevo sad desno, ljuljajući skladna bedra, od krvi crnja. Zurila sam tupo u bijeli strop. Bila sam prazna. Tijelo. Oklop. Žohar. Ništa.“

,,Žensko pitanje povezano s nasiljem redovito je bolno, a angažirana književnost, koju odabirem kao vlastitu svojevrsnu društveno-aktivističku ,,politiku“, stoji kao branič ugroženih, kao vječiti glas koji odjekuje borbu za ranjive skupine, borbu za društveno i moralno dobro. (…) Bezimenu ženu u knjizi ekspresionističko-naturalističkim književno-stilskim postupkom odijenula sam u Žohara, ženkog pandana Kafkinom Gregoru Samsi. Njezin tamni, teški, sjajni oklop Žohara tako je i simbol i metafora u jednome – predstavlja nemogućnost komunikacije, bespomoćnost, munchovski krik i vapaj te konačnu rezignaciju. Nažalost, ova književna metamorfoza nije samo magijski realizam, fantastika ili puka fikcionalnost ‒ itekako svoj odraz nalazi u fakcijskom ‒ nažalost, i danas žene svakodnevno hodaju pored nas u oklopima Žohara ‒ ulicama Kalelarge, u trgovinama, na svojim poslovima ili u svojim kućama, tiho, gotovo paradoksalno ponosno ,,na leđima noseći svoju bol”. (…) U posljednje vrijeme u književnosti i psihologiji sve popularnija je biblioterapija; voljela bih kada bi se u tom ključu Žohar (sinegdoha za knjigu Bila sam žohar), kao pomoć zlostavljanim žrtvama, čitao“ – jasno zaključuje mlada književnica i profesorica Jelena Alfirević.

Trenutno nema komentara na ovaj članak

Registriraj se i komentiraj!

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.