Dvorana Centra za kreativne industrije bila je prepuna iznajmljivača, a Turistička zajednica grada Zadra poručila je kako će svima biti podrška
S brojnim važnim detaljima specijalizacije obiteljskog smještaja – zakonskim, administrativnim, marketinškim, poslovnim i drugim – upoznali su se jučer zadarski iznajmljivači smještaja u domaćinstvu na trećoj uzastopnoj edukaciji koju su organizirali Turistička zajednica Grada Zadra i Savjetovalište za obiteljski smještaj „Interligo“. Multifunkcionalna dvorana Centra za kreativne industrije – Inovacija bila je prepuna, što je dokaz kako ovakav način educiranja i informiranja o svim novostima u turizmu, u slučaju zadarskih malih iznajmljivača, pada na plodno tlo.
– Drago mi je što se na edukaciji okupio veliki broj naših iznajmljivača koji su poznati po profesionalnosti i ljubaznosti, što je od velikog značaja za našu destinaciju. Važan je prisan i domaćinski odnos prema gostu, jer smo po tomu poznati kao turističko odredište na nacionalnoj razini, a gubimo ga pomalo s investitorima koji pune veće smještajne jedinice i nikad ne upoznaju svoje goste – istaknula je direktorica zadarske Turističke zajednice Iva Bencun zahvaljujući se velikom broju okupljenih zadarskih iznajmljivača. Direktorica Bencun posebno je apostrofirala kako Turistička zajednica upravlja procesima u kojima sudjeluje veći broj ljudi, ali da mnogi od njih nepromišljeno kreću u iznajmljivanje. Zbog toga je u novi Zakon o turizmu implementirana održivost kao koncept promišljanja i razvoja destinacije.
– Moramo se suočiti s činjenicom – ukazala je Bencun – kako stalno imamo nove iznajmljivače, pa je zato posebno važno da destinacijom upravljamo na održiv način. To znači kako unutar kvantitete moramo raditi na kvaliteti ugostiteljske i turističke usluge – dodala je.
Na nužnost razvoja održivog turizma ukazala je i voditeljica pododsjeka za turizam Zadarske županije Marijana Špoljarić, koja je navela kako je na početku novog milenija bilo svega 4.000 aktivnih iznajmljivača, odnosno građana, dok ih je danas više od 16.400. Na razini Zadarske županije trenutno postoji 25 kuća s pet zvjezdica, 583 s četiri zvjezdice, 1.161 s tri zvjezdice, 381 s dvije zvjezdice te četiri kuće s jednom zvjezdicom. Ovi podaci otkrivaju kako je Zadarska županija u prosjeku regionalna destinacija s tri zvjezdice, pa je više nego bitno pitanje što će na destinacijskom tržištu ponuditi sve brojniji novi iznajmljivači.
– Samo u siječnju i veljači dobili smo 700 zahtjeva za očevid – kazala je Špoljarić. Ipak, slabija kategorizacija nekog objekta ne predstavlja nužno slabiju uslugu. Iznajmljivači često ne raspolažu informacijama kako se dobivaju zvjezdice, odnosno kategorizacija, te da kvadrat manje u kupatilu, bez obzira na luksuzno uređenje cijele kuće, može predstavljati i zvjezdicu manje za objekt.
– Možda je to zastarjelo viđenje svari i trebalo bi ga mijenjati, ali trenutno su takvi propisi i mi ih moramo poštovati – objasnila je voditeljica pododsjeka za turizam Zadarske županije. Pored Špoljarić koja je s direktoricom Bencun bila sudionik panel rasprave i razgovora sa zadarskim iznajmljivačima, na edukaciji su kao izlagači i panelisti još nastupili Mara Periš iz Porezne uprave, voditeljica Odjela za državljanstvo i statusna pitanja stranaca u MUP-u Mirjana Šarić te predsjednik Udruge privatnih iznajmljivača Zadarske županije pri HGK Klaudio Grdović. Pozdravni govor prije panela održao je pročelnik za gospodarstvo i turizam zadarske županije Ante Sjauš, dok je na pitanja iznajmljivača odgovarala i Barbara Kardum iz zadarske Turističke zajednice.
Najveća je pažnja ipak bila usmjerena na edukacijski program koji je vodila Meri Čizmić Kraljević iz splitskog „Interliga“, pa se za njezino dvosatno predavanje tražila sjedalica više. Čizmić Kraljević gošća je i domaćin ovakvih predavanja diljem Hrvatske te glavna urednica časopisa „Apartman Plus“, a zadarske iznajmljivače upoznala je s temama administracije i oglašavanja, dokumentima i knjigama koje su potrebne iznajmljivačima, potom što sve treba imati apartman prema Pravilniku, kako se pripremiti za rad s portalima, pravilima poslovanja Booking.com i Airbnb.com, algoritmom portala te određivanjem i upravljanjem cijenama. Neka od ovih tema bila su i pitanja u panel raspravi.
– Cjenik se može svakodnevno mijenjati, ali takva cijena ne smije biti veća od one na cjeniku. Manja cijena objašnjava se popustom – kazala je Čizmić Kraljević. U zaključku, direktorica Bencun još se jednom osvrnula na sintagmu o održivom turizmu poželjevši malim zadarskim iznajmljivačima pune ruke posla u nadolazećoj predsezoni i sezoni.
– Broj sudionika ove edukacije više nego jasno govori o želji da se dosegne kvaliteta i željeni destinacijski standard. Mi ćemo se u tom procesu, kao Turistička zajednica, i dalje truditi svima biti podrška – poručila je direktorica Bencun.