Prvo na radionici Hrvatske turističke zajednice Sell Croatia prije tri mjeseca, a sada već osmu godinu uzastopno na međunarodnom turističkom sajmu Utázas 2019., virski turistički djelatnici promoviraju turističku ponudu Vira u Budimpešti. Mađarski su turisti ostvarili rekordne brojke prošle turističke godine i bili najjače virsko emitivno tržište, pa su Mate Čulina i Srđan Liverić iz destinacijske kompanije Vir turizam na iskazanu ljubav Mađara prema Viru, uzvratili istom mjerom.
– Još smo se krajem prošle godine u Budimpešti uvjerili kako je Vir hit destinacija u Mađarskoj, što u perspektivi nudi nove poslovne mogućnosti i prilike koje otok Vir, ali i cijela Hrvatska, imaju na mađarskom turističkom tržištu. Posebnu pažnju posvetili smo našim starim partnerima i brojnim mađarskim vlasnicima objekata na Viru koje uvijek zanima što se događa na otoku – prenosi Čulina impresije nakon prvog radnog dana u Budimpešti. Pored izravnog kontakta s potencijalnim, novim i starim partnerima, agencijama i turoperatorima, Čulina i Liverić družili su se s opunomoćenim ministrom i zamjenikom veleposlanika Republike Hrvatske u Budimpešti Ivanom Bušićem i direktoricom ureda HTZ-a u Budimpešti Ivanom Herceg. Neizostavan je bio i susret s velikim prijateljem otoka, nekadašnjim HTZ-ovim direktorom za Mađarsku Marinom Skenderovićem, koji je prije šest godina na Vir doveo vodećeg mađarskog turističkog novinara i dobitnika Zlatne penkale Bélu Lendvaija. Vir je otad napravio veliki korak naprijed, ali je i Utázas stasao u najznačajniju sajamsku manifestaciju Hungexpoa.
– Sajam Utázas ove je godine puno posjećeniji, sadržajniji i općenito veći nego ranije, jer su u njega uključeni nautički i kamperski Boat Show te Karaván Szalon. Mađari u ovaj turistički event žele još pridružiti cikloturističke i razne druge aktivnosti vezane uz turizam, putovanja i doživljaje, što je sjajna prilika za promociju naših komparativnih prednosti kada je u pitanju ukupni doživljaj destinacije. Mađari zaista vole Vir – kaže Liverić.
Sajam Utázas održava se od 21. do 24. veljače, ovogodišnji event 42. je po redu, a po broju sudionika, izlagača i posjetitelja još je prošle godine postavio nove rekorde. Tako je na Utázas 2018. sudjelovalo 314 izlagača iz 23 svjetske zemlje s nešto više od 25.000 posjetitelja, dok za ovu godinu – u duhu poruke „Optimizam i kontinuirani rast“ – direktor mađarskog sajma Máté Feldmájer predviđa znatno veće brojke.
Taj se poruka zajedno sa sloganom sajma „To je aktivan vikend“ savršeno uklapa u statistiku i strukturnu analizu dolazaka i noćenja mađarskih turista na Vir. Mađari su naime prvi po broju dolazaka i treći po noćenjima na otoku, a broj jedan u dolascima stekli su upravo posjetama vikendom kada se na Viru odvijaju brojne manifestacije tijekom cijele godine. Prošle godine Mađari su tako ostvarili rekordnih 23.558 turističkih dolazaka, ili oko 5.200 dolazaka više nego drugoplasirani Slovenci, dok su istovremeno zabilježili rast od također rekordnih 34,1 posto (17.574 dolazaka u 2017. godini). Gosti iz Mađarske imali su i 177.715 noćenja s rastom 33,1 posto (prije 133.555 noćenja), što je treći rezultat iz 2018., odmah iza Slovenaca (280.857) i Nijemaca (230.609). Iako postoji značajan broj Mađara koji posjeduju obiteljske i kuće za odmor na otoku, najveći je dio mađarskih gostiju ipak boravio u komercijalnom smještaju, pa je 17.579 dolazaka (74,6 posto od svih dolazaka) ostvareno u ovoj smještajnoj kategoriji. Slično je s noćenjima: od 177.715 ostvarenih turističkih noćenja u 2018. godini čak 111.163 (62,6 posto) otpada na komercijalni turizam s rastom od 31,1 (dolasci) i 29,2 posto (noćenja).
[ FOTO ] Lijevo: Mate Čulina, Marin Skenderović, Srđan Liverić, Ivana Herceg i Ivan Bušić / Liverić i Čulina sa zamjenikom veleposlanika Bušićem (sredina) / Izložbeni saloni Utázas sajma / Posjetitelji sajma oko virskog štanda.