Virani na turističkom sajmu u Budimpešti; Mađari su najbrojniji turisti na Viru!

Prvo na radionici Hrvatske turističke zajednice Sell Croatia prije tri mjeseca, a sada već osmu godinu uzastopno na međunarodnom turističkom sajmu Utázas 2019., virski turistički djelatnici promoviraju turističku ponudu Vira u Budimpešti. Mađarski su turisti ostvarili rekordne brojke prošle turističke godine i bili najjače virsko emitivno tržište, pa su Mate Čulina i Srđan Liverić iz destinacijske kompanije Vir turizam na iskazanu ljubav Mađara prema Viru, uzvratili istom mjerom.BUDIM_02-800x534

– Još smo se krajem prošle godine u Budimpešti uvjerili kako je Vir hit destinacija u Mađarskoj, što u perspektivi nudi nove poslovne mogućnosti i prilike koje otok Vir, ali i cijela Hrvatska, imaju na mađarskom turističkom tržištu. Posebnu pažnju posvetili smo našim starim partnerima i brojnim mađarskim vlasnicima objekata na Viru koje uvijek zanima što se događa na otoku – prenosi Čulina impresije nakon prvog radnog dana u Budimpešti. Pored izravnog kontakta s potencijalnim, novim i starim partnerima, agencijama i turoperatorima, Čulina i Liverić družili su se s opunomoćenim ministrom i zamjenikom veleposlanika Republike Hrvatske u Budimpešti Ivanom Bušićem i direktoricom ureda HTZ-a u Budimpešti Ivanom Herceg. Neizostavan je bio i susret s velikim prijateljem otoka, nekadašnjim HTZ-ovim direktorom za Mađarsku Marinom Skenderovićem, koji je prije šest godina na Vir doveo vodećeg mađarskog turističkog novinara i dobitnika Zlatne penkale Bélu Lendvaija. Vir je otad napravio veliki korak naprijed, ali je i Utázas stasao u najznačajniju sajamsku manifestaciju Hungexpoa.BUDIM_03
– Sajam Utázas ove je godine puno posjećeniji, sadržajniji i općenito veći nego ranije, jer su u njega uključeni nautički i kamperski Boat Show te Karaván Szalon. Mađari u ovaj turistički event žele još pridružiti cikloturističke i razne druge aktivnosti vezane uz turizam, putovanja i doživljaje, što je sjajna prilika za promociju naših komparativnih prednosti kada je u pitanju ukupni doživljaj destinacije. Mađari zaista vole Vir – kaže Liverić.
Sajam Utázas održava se od 21. do 24. veljače, ovogodišnji event 42. je po redu, a po broju sudionika, izlagača i posjetitelja još je prošle godine postavio nove rekorde. Tako je na Utázas 2018. sudjelovalo 314 izlagača iz 23 svjetske zemlje s nešto više od 25.000 posjetitelja, dok za ovu godinu – u duhu poruke „Optimizam i kontinuirani rast“ – direktor mađarskog sajma Máté Feldmájer predviđa znatno veće brojke.
Taj se poruka zajedno sa sloganom sajma „To je aktivan vikend“ savršeno uklapa u statistiku i strukturnu analizu dolazaka i noćenja mađarskih turista na Vir. Mađari su naime prvi po broju dolazaka i treći po noćenjima na otoku, a broj jedan u dolascima stekli su upravo posjetama vikendom kada se na Viru odvijaju brojne manifestacije tijekom cijele godine. BUDIM_01Prošle godine Mađari su tako ostvarili rekordnih 23.558 turističkih dolazaka, ili oko 5.200 dolazaka više nego drugoplasirani Slovenci, dok su istovremeno zabilježili rast od također rekordnih 34,1 posto (17.574 dolazaka u 2017. godini). Gosti iz Mađarske imali su i 177.715 noćenja s rastom 33,1 posto (prije 133.555 noćenja), što je treći rezultat iz 2018., odmah iza Slovenaca (280.857) i Nijemaca (230.609). Iako postoji značajan broj Mađara koji posjeduju obiteljske i kuće za odmor na otoku, najveći je dio mađarskih gostiju ipak boravio u komercijalnom smještaju, pa je 17.579 dolazaka (74,6 posto od svih dolazaka) ostvareno u ovoj smještajnoj kategoriji. Slično je s noćenjima: od 177.715 ostvarenih turističkih noćenja u 2018. godini čak 111.163 (62,6 posto) otpada na komercijalni turizam s rastom od 31,1 (dolasci) i 29,2 posto (noćenja).
[ FOTO ] Lijevo: Mate Čulina, Marin Skenderović, Srđan Liverić, Ivana Herceg i Ivan Bušić / Liverić i Čulina sa zamjenikom veleposlanika Bušićem (sredina) / Izložbeni saloni Utázas sajma / Posjetitelji sajma oko virskog štanda.