Liburnija d.o.o. predstavila je danas na konferenciji za medije projekt nabave 25 gradskih i prigradskih autobusa prema normi EURO VI s niskom emisijom CO2 i prilagođenih osobama s invaliditetom. Projekt je vrijedan ukupno 44,9 milijuna kuna, od čega su 30,6 milijuna kuna bespovratna EU sredstva, dok se 5,4 milijuna kuna podmiruje sredstvima iz Državnog proračuna Republike Hrvatske. Na konferenciji za medije prisustvovali su pomoćnik Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture Mario Madunić, župan Zadarske županije Božidar Longin, zamjenik gradonačelnika Grada Zadra Ante Babić, direktor poduzeća Liburnija d.o.o. Edvin Šimunov i Ugovaratelj na projektu direktor poduzeća Autobus d.o.o. Robert Vrhovski.
„U Gradu Zadru nabavljamo 25 novih autobusa, a osim toga, nabavom novih 187 autobusa kvaliteta javnog prijevoza bit će podignuta na višu razinu i u Zagrebu, Rijeci, Splitu, Puli, Sisku, Osijeku, Dubrovniku i Vinkovcima, što je direktan efekt članstva RH u Europskoj uniji. Ukupni iznos prihvatljivih troškova projekata iz 9 navedenih gradova iznosi 315 milijuna kuna, od čega EU sufinancira ukupno 267 milijuna kuna“, izjavio je Mario Madunić, pomoćnik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture.
Cilj projekta nabave novih autobusa u Zadru je osigurati odgovarajuću razinu udobnosti, sigurnosti i učestalosti prijevoza građanima, poboljšati ukupnu kvalitetu usluge javnog prijevoza građanima na području grada Zadra i prigradskih jedinica lokalne samouprave te osigurati njegovu održivost.
„Projekt nabave novih autobusa učinit će javni prijevoz u gradu efikasnijim, jer će smanjiti starost voznog parka Liburnije. Uz to, stabilnost cijena ostaje zajamčena. Naime, unatoč višestrukim poskupljenjima pogonskih goriva posljednja promjena cijena zabilježena je u travnju 2012. godine. Također, Grad Zadar i Liburnija osiguravaju oko 8.000 besplatnih pokaza za gradski prijevoz u svakoj kalendarskoj godini za socijalno ugrožene kategorije stanovništva“, istaknuo je Ante Babić, zamjenik gradonačelnika grada Zadra.
Edvin Šimunov, direktor Liburnije d.o.o., pojasnio je kako trenutno u voznom parku koji broji 86 autobusa koriste, između ostaloga, 58 vozila starijih od 10 godina pogonjena EURO I, II ili EURO III motorima.
„Navedena vozila prošla su između 646.000 i 2.392.000 km. U vrijeme izrade studije izvodljivosti prosječna starost gradskih autobusa iznosila je 10,1 godinu, a prigradskih autobusa 16,0 godina, dok je 25 autobusa bilo visoke prosječne starosti od 20,8 godina. Uz to, autobusi predviđeni za zamjenu nisu bili prilagođeni EURO VI normi, niti prilagođeni potrebama putnika i to su bili glavni razlozi za javljanje na natječaj i osuvremenjivanje voznog parka bespovratnim sredstvima Europske unije“, zaključio je Edvin Šimunov, direktor Liburnije.