ZADRANI PRESRETNI I PREPONOSNI Uskoro velika proslava izbora Zadra za najbolju destinaciju! ZADRANI PRESRETNI I PREPONOSNI Uskoro velika proslava izbora Zadra za najbolju destinaciju!
Iz Turističke zajednice Grada Zadra poslali su priopćenje vezano za proglašenje Zadra kao najbolje europske destinacije, a potpisuje ga Ante Galić. Objavljujemo ga u... ZADRANI PRESRETNI I PREPONOSNI Uskoro velika proslava izbora Zadra za najbolju destinaciju!
Iz Turističke zajednice Grada Zadra poslali su priopćenje vezano za proglašenje Zadra kao najbolje europske destinacije, a potpisuje ga Ante Galić.
Objavljujemo ga u cijelosti.
“Glas za Zadar tijekom 20 dana izbora za destinaciju godine na uglednom belgijskom portalu “European Best Destinations” došao je gotovo sa svih svjetskih kontinenata, a jedan glas podrške hrvatskom i mediteranskom biseru stigao je čak s Bahama! Tako je ovogodišnji izbor za najbolju europsku destinaciju EBD portala iz Bruxellesa promovirao Zadar ne samo kao prvu destinacijsku violinu u 2016. godini, već je samim izborom Zadra i ukupnom glasačkom mašinerijom potukao sve dosadašnje rekorde.
Glasalo je nikad više ljudi: ukupno 288,992 ili 17,9 posto više nego 2015., dok je Zadar kao pobjednik izbora dobio također rekordnih 57,616 glasova, od čega je 53,4 posto glasova stiglo izvan Hrvatske. Dakle, više od 30 tisuća Europljana i stanovnika svijeta sa svih paralela i meridijana dalo je svoj glas Zadru. Opet je riječ o rekordnim brojkama za jednu izabranu destinaciju jer je, primjerice, prošlogodišnji laureat Zagreb kao najbolja adventska destinacija baratao s ukupno 27 tisuća glasova. Zaključak je: Zadar je samo “sa strane” od svjetskog biračkog tijela – na portalu kojega prati oko 2,5 milijuna ljudi – dobio više od ukupnih brojki Zagreba.
Naravno, nije Zadar statistički samo potukao Zagreb kao pobjednika u kategoriji najboljeg organizatora Adventa; nadmašio je sve dosadašnje laureate u svim kategorijama uključujući i prošlogodišnjeg francuskog pobjednika Bordeaux – akvitanijsku ljepoticu s UNESCO-ve biserne niske Svjetske kulturne baštine.
Još malo brojki: tijekom 20 dana izborne kampanje Zadar se izravno ili posredno spomenuo u više od 780 novinskih članaka te na više od 6400 komentara sa 118,487 dijeljenja ili takozvanih sheranja na facebook stranicama, a masivna mobilizacija uključivala je i 96,875 novih lajkova.
Prema analizi direktora portala “European Best Destinations” Maximiliena Lejenuea – samo su Zadar, Azores u Portugalu, Nantes i Pariz imali značajnu podršku glasača iz cijelog svijeta. Ili, njegovim riječima: ” To znači kako je Zadar već dobro poznat većem broju svjetskih putnika, kao što je poznata i njegova popularnost diljem svijeta“.
OKVIR:
Zadar najviše vole Nijemci i Amerikanci
Uspjeh Zadra zaista je senzacionalan, a ljepše od riječi o tomu govore gole brojke: milijunski Zagreb ili druge europske metropole s neusporedivim budžetima i potencijalnim biračkim tijelom prikupili su manje od Zadra koji je s dobivenih 57,616 glasova gotovo pokrio svoj broj stanovnika!
Inozemni glasovi za Zadar došli su sa svih strana svijeta: od 53,4 posto glasova njih 13,9% došlo je iz SAD, Brazila, Kine ili Japana, odnosno američkih kontinenata i Azije, dok je 39,5 posto glasova pristiglo iz europskih zemalja. Najviše glasova podrške Zadar je dobio iz Njemačke 2,657, potom 1,396 iz Sjedinjenih Američkih Država, 807 iz Austrije, 694 iz Švicarske, 382 iz Ujedinjenog Kraljevstva, 334 iz Srbije te samo nešto manje iz Italije, Slovenije, Francuske i Belgije.
OKVIR:
Koje se destinacije moraju vidjeti?
Kao mjesta ili gradovi koji se moraju vidjeti – must-see destinations – pored Zadra s dobivenih 57,616 glasova, 14 ostalih destinacija poredani su redoslijedom osvojenih glasova: Atena (46,052), Plovdiv (34,625), Nantes (33,982), Azores (29,157), Pariz (18,966), Novi Sad (12,684), Bruxelles (9,880), Kotor (9,114), Milano (9,053), Prag (8,389), Rim (6,023),  Beč (4,118), Madrid (3,024) i Nikozija (2,452).”